پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام رمضانی

دبیر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین گفت: امام جواد(ع) مانند همه امامان شیعه، الگوی کامل تقوا و پارسایی و نمونه بارز عبادت و بندگی خداوند بودند.

حجت الاسلام علی رمضانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت امام جوادالائمه(ع) گفت: امام جواد(ع) با همگان با ادب و احترام برخورد می کردند و این امر باعث جذب مخالفان و دشمنان امام به سوی ایشان می شد و سازش و نرم خویی با دوستان و شیعیان نیز از صفات ایشان است.

وی افزود: همه اهل بیت(ع) از این ویژگی برخوردار بودند و آن بزرگواران هیچ گاه تسلیم ظلم و ستم نمی شدند و حاضر بودند در این راه تمام سختی ها را تحمل کنند و این ویژگی الگویی برای همه ماست که در هیچ زمانی ظلم و ستم را قبول نکنیم و با آزادگی، اعتقادات و مبانی خودمان را مطرح نماییم  و تسلیم فتنه ها و توطئه های دشمنان قسم خورده اسلام و مخالفان نشویم.

این فعال فرهنگی اظهار کرد: مناظراتی که امام(ع) با دانشمندان فرقه ها و مذاهب مختلف دارد، بسیار مهم است و اینکه چگونه یک نوجوان می تواند در مناظرات و بحث های مختلف اسلامی و فکری با دانشمندان آن زمان، آنان را مغلوب نماید. از ویژگی های دیگر امام جواد(ع) علم فراوان و وسیع ایشان است؛ چنانچه پدران بزرگوارشان هم این علم وسیع را داشتند و به معنای واقعی کلمه عالم بودند.

دبیر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین گفت: امام جواد(ع) مانند همه امامان شیعه، الگوی کامل تقوا و پارسایی و نمونه بارز عبادت و بندگی خداوند بودند.

حجت الاسلام رمضانی تصریح کرد: امام جواد(ع) در دوره و زمان خاصی از تاریخ زندگی می‌کردند که با پیچیدگی‌ها و مسائلی روبه رو شد که این موارد در زندگانی سایر امامان شیعه (ع) کمتر وجود داشت.

وی اظهار کرد: امامت امام جواد(ع) با توجه به کودکی و کمی سن معجزه ای بزرگ در اسلام و در تاریخ تشیع شمرده می شود و این مسئله حکمتی الهی برای فهم حقیقت نبوت و امامت است، گرچه درک این جریان برای برخی دشوار بود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha