جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جواد(ع)

حوزه/مسئول اداره فرهنگی و اجتماعی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: سیره عملی زندگی امام جواد(ع) مملو از شیوه‌های سبک زندگی اسلامی است.

حجت‌الاسلام امید رحمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با تبریک فرا رسیدن روز میلاد گل باغ رضوی، امام جواد (ع) اظهار داشت: سیره عملی زندگی امام جواد(ع) مملو از شیوه‌های سبک زندگی اسلامی است.

وی با بیان اینکه در راستای رسیدن به سبک زندگی اسلامی تحقیق و مطالعه زندگی و سیره امام جواد (ع) بسیار سازنده است، افزود: هنگامی که زندگی و سیره عملی امام جواد (ع) را مطالعه می‌کنیم، نمونه‌هایی از سبک زندگی اسلامی را می‌یابیم.

حجت‌الاسلام رحمانی تصریح کرد: مطالعه سیره عملی ائمه اطهار (ع) و برنامه‌ریزی دقیق در راستای جاری کردن سیره عملی ائمه اطهار (ع) در زندگی شخصی و مواظبت و دقت در این امر ازجمله الزامات سبک زندگی اسلامی است.

وی با اشاره به سبک و سیره زندگی امام جواد (ع) گفت: عیادت از بیماران، پرهیز از تجمل، هدیه دادن، نهی از منکر، بخشش، تشنه معرفت و ... ازجمله سبک زندگی امام جواد (ع) به شمار می‌رود.

مسئول اداره فرهنگی و اجتماعی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه سبک زندگی امام جواد (ع) شیعیان را از جور حکام زمان نجات داد، اظهار داشت: نوع ازدواج حضرت و زندگی ایشان این موضوع را اثبات می‌کند.

وی با بیان اینکه امام جواد(ع) ام فضل را به همسری برگزید تا شیعیان خود را از گزند دشمن در امان بدارد، افزود: در زمان امامت امام جواد(ع) عده‌ای دشمنی بسیار با شیعه پیدا کردند و می‌خواستند آن‌ها را بکشند، امام جواد(ع) به واسطه این ازدواج جان بسیاری از شیعیان را نجات دادند.

حجت‌الاسلام رحمانی خاطرنشان کرد: امام جواد(ع) جامع‌ترين الگویی بوده كه در تمام ابعاد زندگي اعم از اعتقادي، اخلاقي، رفتاري، اجتماعي، سياسي، اقتصادي و خانوادگي راهنما و هدايت‌گر جامعه است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha