جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سومین همایش بین المللی «پیام اسلام» در لاهور برگزار می شود

حوزه/سومین همایش بین المللی «پیام اسلام» با حضور نمایندگانی از بیش از ۱۲ کشور اسلامی، امروز در ایوان اقبال در شهر لاهور پاکستان آغاز به کارکرده و هدف آن نزدیک سازی مسلمانان علیه تروریسم و افراط گرایی اعلام شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی تایمز، شورای علمای پاکستان امروز سومین همایش بین المللی «پیام اسلام» را در ایوان اقبال در شهر لاهور برگزار می کند.

به گفته حافظ محمد طاهر محمود اشرفی، مدیر شورای علمای پاکستان، هیات هایی از سرتاسر جهان اسلام، علمای برجسته و نمایندگانی از سوی سازمان ها و گروه های مذهبی از کشورهای مختلف اسلامی برای شرکت در این همایش به لاهور آمده اند.

حافظ اشرفی روز گذشته در گفتگو با رسانه ها در لاهور گفت: سفیران کشورهای مسلمان، صاحبنظران از سراسر جهان مسلمان، محققان مذهبی، روحانیون و 5 هزار عالم و دانشمند اسلامی از سراسر پاکستان در این گردهمایی حضور خواهند داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه علمای مسلمان و محققان دینی باید یک مکانیزم متحد و یکپارچه ایجاد کنند تا فریب دسیسه ها و توطئه های تروریست ها و افراط گرایان را نخورند گفت: سومین همایش بین  المللی «پیام اسلام» ابزاری برای ایجاد اتحاد میان مسلمانان علیه تروریسم، افراط گرایی و خشونت های فرقه گرایی است. به علاوه قصد داریم دخالت های خارجی در امور کشورهای اسلامی را پایان دهیم.

در این همایش هیات هایی از بیش از 12 کشور مسلمان برای شرکت در این نشست ها  به پاکستان سفر خواهند کرد.

در بخش دوم این گردهمایی، نمایندگانی از سوی دانشگاه الازهر و معاون رئیس دفتر دادگستری تشکیلات خودگردان فلسطین نیز حضور داشته و پیامی را در این همایش قرائت خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha