پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
ربیع الادریسی عضو کمیته بین المللی صلح و همزیستی

حوزه/ ربیع الادریسی گفت: آنچه از سوی رسانه های مغرض علیه شیعه نقل می شود، موجب شده که بسیار از ملت های جهان تصورات اشتباهی نسبت به شیعه داشته باشند و جشنواره بهار شهادت پیام آور محبت، صلح و دوری از طائفه گری است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، ربیع الادریسی نایب رئیس سازمان بین المللی امنیت فراگیر و هماهنگ کننده بین المللی کمیته صلح و همزیستی تاکید کرد: آنچه از سوی رسانه های مغرض علیه شیعه نقل می شود، موجب شده که بسیار از ملت های جهان تصورات اشتباهی نسبت به شیعه داشته باشند و جشنواره بهار شهادت پیام آور محبت، صلح و دوری از طائفه گری است.

وی در جشنواره بهار شهادت گفت: در این جشنواره متوجه شدم که در عراق هیچ‌گونه درگیری طایفه ای وجود ندارد و این جشنواره به من فرصت داد تا با قومیت ها و ادیان مختلف یهودی، بودایی، مسیحی و غیره آشنا شوم.

کربلا و امام حسین (ع) متعلق به تمامی جهانیان است

الادریسی افزود: رسانه های مغرض چهره شیعه را نزد بیشتر ملت های جهان مخدوش کرده اند، امّا با سفرمان به عراق، متوجه شدیم که کربلا و امام حسین (ع) متعلق به تمامی جهانیان است و از تمامی اقشار و مذاهب استقبال می کند و همه به تو با یک دید نگاه می کنند و مهم نیست که از چه دین و قومیتی باشی.

وی ادامه داد: این فرهنگ در لحظه متولد نشده، بلکه برگرفته از اصول و مبانی حسینی است که در جان مردم رسوخ کرده است.

عضو کمیته بین المللی صلح تصریح کرد: هنگامی که به این جشنواره دعوت شدم، گمان می کردم که این جشنواره تنها متعلق به شیعه است، امّا بعد از اینکه اینجا آمدم، برایم ثابت شد که این یک جشنواره جهانی است و تنها برای شیعه نیست.

وی افزود: من اینجا اختلافی میان مذاهب ندیدم و آنچه رسانه ها نقل می کنند، هدفشان تحریک و فتنه انگیزی است.

الادریسی در پایان گفت: ما باید نور امام حسین (علیه السلام) را آشکار کنیم و اصول انسانی آن امام بزرگوار را از طریق جشنواره بهار شهادت و جشنواره های مشابه، حمایت رسانه ای، معنوی و فرهنگی به سرتاسر جهان برسانیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha