جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام نظافت

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین نظافت با بیان اینکه طلبگی ادامه راه انبیا است، گفت: طلبه باید عَلَم انبیا را در جامعه برافراشته نگه دارد و یکی از مهم‌ترین هدف طلبگی هم همین است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد نظافت، صبح امروز در جلسه درس اخلاق در جمع طلاب مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم شیروان، اظهار داشت: کسب موفقیت رمز و رازی دارد که موفقیت در دنیای طلبگی نیز دارای رموزی است که اگر طلاب به این فرمول‌ها و رمزها آگاه شده و عمل کنند، در رسیدن به اهداف متعالی خود موفق خواهند شد.

مسئول مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) مشهد با اشاره به راه های موفقیت در دنیای طلبگی، افزود: انگیزه قوی داشتن، فراموش نکردن اهداف طلبگی، اسیر زرق‌وبرق و تجملات نشدن، نسنجیدن خود با حرف مردم، داشتن اعتدال، سرعت، عمل، دقت و عقلانیت، خوب و سریع درس خواندن، تلاش برای رسیدن به هدف، بالا بردن اعتمادبه‌نفس، اهل مطالعه بودن و استفاده درست از فرصت‌ها و ... از جمله رموز طلبگی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نظافت در توضیح انگیزه قوی داشتن در هر کاری، گفت: اگر انگیزه قوی در انجام هر کاری داشته باشیم آن کار را با عشق و جدیت انجام خواهیم داد و به نتیجه خواهیم رسید اما اگر انگیزه نباشد زود خسته می‌شویم و به هدف خود دست نمی‌یابیم.

مسئول مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) مشهد با بیان اینکه طلبگی ادامه راه انبیا است، اظهار داشت: طلبه باید عَلَم انبیا را در جامعه برافراشته نگه دارد که یکی از مهم‌ترین هدف طلبگی هم همین است.

وی با اشاره به اینکه انبیا به مردم انگیزه خدایی شدن و عبد خدا بودن می‌دادند و مردم را دعوت به بندگی خدا می‌کردند، تأکید کرد: طلبگی هم که ادامه راه انبیا است، باید به مردم انگیزه خدایی شدن و عبد خداوند بودن را بدهند.

استاد حوزه علمیه خراسان با تأکید بر اینکه باید طلبه آگاه باشد، گفت: سطح آگاهی طلاب باید از دیگران بالاتر باشد، اگر طلبه آگاه به مسائل مختلف نباشد کاری از دستش بر نمی‌آید.

حجت‌الاسلام والمسلمین نظافت با بیان اینکه بنده شیطان و بنده پول و زرق‌وبرق دنیوی نباشید، بلکه بنده خدا باشید، افزود: طلبگی یعنی حفاظت از دین و راهنما و پاسخگوی مردم در مسائل و سؤالات شرعی و دینی بودن که بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه طبابت مرزهای روحی و پاسخ‌گویی به سؤالات شرعی و دینی مردم کار طلاب است و طلبه‌ها باید مردم را جذب دین خدا کنند، گفت: طلبگی مثل رشته نجات غریق است، چرا که نجات غریق هم شنا می‌داند و هم شنای مضاعف، یعنی شنای غیرعادی نیز می‌داند، اما باید توجه داشته باشیم که ما نیامده‌ایم در حوزه که خودمان را نجات دهیم، بلکه آمده‌ایم دیگران را نجات دهیم منتها اول باید خودمان را نجات دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نظافت با بیان اینکه ما آمده‌ایم که دین را بشناسانیم و کمک کنیم که دیگران نیز دین را بشناسند، افزود: بر همین اساس نخست باید خودمان را خوب بشناسیم.

مسئول مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) مشهد با اشاره به اینکه ظرف علم 2 تفاوت نسبت به ظرف‌های دیگر دارد، چرا که در هر ظرفی چیزی بریزید جایش تنگ می‌شود، برخلاف ظرف علم که هرچقدر خرجش کنی از ظرف علم چیزی کم نمی‌شود بلکه زیادتر هم می‌شود.

وی در پایان گفت: طلاب سعی کنند آبروی دین باشند، خاطرنشان کرد: طلاب باید همواره یاد و خاطر شهدای گران‌قدر انقلاب و دفاع مقدس را  داشته باشند و در زندگی خویش اهل مطالعه خاطرات شهدا باشند، با شهدا و خاطرات علما با علما انس بگیرند، طلبه‌های زرنگ عمرشان را تلف نمی‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha