جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
فرهنگ اسلامی

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان یزد فضا سازی محیطی در حوزه اخلاق و فرهنگ اسلامی را در محاکم خانواده، کلانتری ها و کانون های وکلا و نیز تکریم مراجعان را در ایجاد جو رفاقت و مهربانی با هدف تحقق صلح و سازش بین طرفین دعوا مؤثر دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، غلامعلی دهشیری در جلسه شورای قضایی استان یزد، ارتباطات و اطلاع رسانی مناسب، فضا سازی شایسته و ایجاد امکانات رفاهی و خدماتی را سه بعُد مهم تکریم ارباب رجوع ذکر کرد و گفت: تقویت پرتال و سایت دادگستری و استفاده از ظرفیت فضای مجازی در پاسخگویی و ارتباط برخط با مخاطبان، استقرار و استفاده از صندوق های شکایات و پیشنهادات به جهت تسهیل ارتباط مخاطبان با دستگاه از جمله مواردی است که در تکریم ارباب رجوع نقش به سزایی دارد.

وی فضا سازی محیطی در حوزه اخلاق و فرهنگ اسلامی و طراحی و ترمیم ساختمان های فعلی متناسب با ارائه خدمات به مردم را از دیگر موضوعات قابل پیگیری در بحث تکریم ارباب رجوع دانست و گفت: زیبا سازی و استفاده از گل و گلدان در بخش های مختلف دادگستری به ویژه در محاکم خانواده می تواند در ایجاد جو رفاقت و مهربانی با هدف تحقق صلح و سازش تأثیر به سزایی داشته باشد.

این مقام قضایی، تقویت میز خدمت در دادگستری و ایجاد میز خدمت در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی را خواستار شد و اظهار کرد: میز خدمت با حضور یک نیروی آموزش دیده و کارآزموده در دادگستری و دفاتر خدمات الکترونیک قضایی می تواند ارباب رجوع  دستگاه قضایی را در بدو امر، در یک فرایند صحیح اخذ خدمات قرار می دهد.

دهشیری،با تأکید بر این که یکی از مهمترین عوامل و ارکان تکریم ارباب رجوع، حُسن خُلق و برخورد مناسب و ارائه راهنمایی کامل از روند و گردش کار در ساختار اداری به مراجعان است، تصریح کرد: تکریم ارباب رجوع و تکریم کارکنان در امتداد هم و مکمل یکدیگرند و ارتقاء و تعالی تکریم ارباب رجوع در دستگاه با حفظ شأن و منزلت کارکنان ارتباط مستقیم دارد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری، ابراز کرد: معرفی، چهره سازی و تشویق و  قدردانی از قضات و مدیران الگو در مسئله تکریم ارباب رجوع و نظارت بر رعایت دقیق نظم و انضباط اداری و آموزش ارتقای مهارت های ارتباطی نیز از دیگر مواردی است که در بحث تکریم ارباب رجوع می تواند اثر گذار واقع شود.

دهشیری، نظارت مستمر در موضوع رعایت حقوق مراجعان و تکریم ارباب رجوع دستگاه قضایی را خواستار شد و افزود: ارباب رجوع دستگاه قضایی، علاوه بر دادگستری و شش دستگاه تابعه آن شامل، کلانتری ها، کانون های وکلاء و کارشناسان نیز می شود که در هر یکی از این دستگاه ها نیز اگر قصوری باشد به کل مجموعه و زیر سئوال رفتن خدمات خالصانه در سایر بخش ها منجر می شود.   

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha