شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام مرتضی خورشیدی

حوزه/ حجت الاسلام مرتضی خورشیدی گفت: شتاب تحول حوزه های علمیه اجتناب ناپذیر است و این همان چیزی است که مدنظر مقام معظم رهبری و بزرگان درباره حوزه است.

حجت الاسلام مرتضی خورشیدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در استان کردستان، اظهار داشت: تحول پیشرو در حوزه آنگاه رخ می دهد که ابتدا مفهوم تحول و سپس ساحت های آن به وسیله نخبگان این عرصه درست تبیین شود و از اینکه این امر ضروری می باشد، جای تردید نیست.

این استاد حوزوی گفت: به نظر می رسد منابع اصیل دین شناختی مورد تایید همگان هست، ولیکن بهره وری کافی از آن صورت نگرفته، به ویژه امروزه علوم انسانی جدید که آبستن رویدادهای مهم است و رشد یا انحطاط یک جامعه به آن بستگی دارد، علیرغم تلاش های در خور توجه صاحب نظران با حوزه و علوم حوزوی سازگار نیست.

حجت الاسلام خورشیدی ادامه داد: حوزه های علمیه که باید پیرامون موضوعات بی شمار انسانی دیدگاه های راهگشا ارائه نمایند، به دلیل نقایض ساختاری و شناختاری نه تنها جلودار جامعه خود نیستند، بلکه از مرز دانش نیز عقب نشینی کرده اند.

وی در پایان تصریح کرد: شتاب تحول حوزه های علمیه اجتناب ناپذیر است و این همان چیزی است که مدنظر مقام معظم رهبری و بزرگان درباره حوزه است.   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha