شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام محمد حاج ابوالقاسمی دولابی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: اعتماد به غرب و از جمله اروپا در ادامه برجام مطلقاً به مصلحت کشور نیست.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حاج ابوالقاسم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خصوص عهدشکنی آمریکا و اعلام خروج این کشور از برجام، اظهار داشت: مقام معظم رهبری سه سال گذشته وقتی اصرار مسئولان دولتی مبنی بر مذاکره با آمریکا و اروپایی ها را دیدند، با اعلام شرایطی موافقت خود را با مذاکرات اعلام کردند که همه آن تلاش ها منجر به انعقاد معاهده ای تحت عنوان برجام شد.

وی گفت: ایشان البته همان زمان و در طول این سه سال بارها اعلام کردند که به این مذاکرات خوش بین نیستند چرا که طرف مقابل، عهد شکن است؛ لذا امروز مسئولیت این مذاکرات برعهده کسانی است که آن زمان اصرار بر انجام مذاکره با دشمن می کردند.

مدیر مدرسه عالی کریمه اهل بیت(ع) قم همچنین افزود: در عین حال رهبر معظم انقلاب از سربازان وطن در عرصه دیپلماسی به نیکی یاد کرده و به دفاع از آن ها پرداختند و این در حالی است که ایشان اعلام کردند این مسیر مذاکره را قبول ندارند اما با جوانمردی از تیم مذاکره کننده هسته ای تجلیل نمودند.

وی خاطرنشان کرد: اینک که بیانات و هشدارهای دلسوزانه مقام معظم رهبری مبنی بر غیرقابل اعتماد بودن آمریکا درست از آب درآمده و همگان به عهدشکنی ایالات متحده پی بُرده اند، وقت آن است که اصرارکنندگان بر انجام مذاکره از پیشگاه ملت عذرخواهی کرده و به اشتباه خود اقرار کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج ابوالقاسم بیان داشت: تعامل با غرب و از جمله اروپا به معنای اعتماد به آن ها مطلقاً به مصلحت کشور نیست و ما باید برای حل مسایل و مشکلات کشور بر توان داخلی و استفاده از ظرفیت های درونی تکیه کنیم.

وی در خاتمه گفت: از این حیث بیانات و هشدارهای اخیر رهبر معظم انقلاب و این که باید در تعامل مجدد با اروپا و ادامه برجام، تضمین قطعی از طرف مقابل بگیرند، چراغ راه مسئولان دولت است، تا دوباره اشتباه گذشته را تکرار نکنند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha