جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مصائبی

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از آغاز طرح «ضیافت الهی» با حضور مبلغان بومی و اعزامی از قم در این استان خبر داد و گفت: استان آذربایجان شرقی دارای ۲۰۰ امامزاده ثبت شده و هفت هزار و ۱۰۰ مسجد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی، امروز در گفتگو با خبرنگاران خاطر نشان کرد: در طرح «ضیافت الهی» ۱۲ مبلغ اعزامی از قم و مبلغان بومی در بقاع متبرکه استان و در پنج بوستان بزرگ تبریز با برپایی خیمه معرفت و برگزاری برنامه های فرهنگی به مردم خدمت رسانی می کنند.

وی با اشاره به اینکه مطابق هر سال طرح ضیافت الهی همزمان با ماه مبارک رمضان در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان آذربایجان‌شرقی اجرایی می شود،‌تصریح کرد: طرح ضیافت الهی شامل برنامه های فرهنگی و معنوی ویژه روزه داران و زائران امامزادگان استان است و سخنرانی های مذهبی، جلسات تلاوت و ختم قرآن، برپایی نمازهای جماعت، ادعیه خوانی، جلسه های احکام، تفسیر و ترتیل خوانی قرآن و نیز نمایشگاه های فرهنگی در قالب این طرح پیش بینی شده است.

حجت الاسلام مصائبی افزود: این طرح به مناسبت ماه مبارک رمضان با آغاز این ماه مبارک در امامزادگان و برخی از مساجد شاخص آذربایجان شرقی آغاز می شود و علاوه بر آن آیین ختم قرآن و ترتیل خوانی برادران و خواهران همه روزه در صحن آستان مقدس امامزادگان و مصلای اعظام امام خمینی(ره) تبریز برگزار می شود.

وی با اشاره به ظرفیت موجود در بوستان های بزرگ شهر تبریز، اظهار کرد: از این ظرفیت برای مشاوره، پاسخگویی به شبهات دینی و دیدار چهره به چهره مبلغان با مردم استفاده می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با بیان اینکه برگزاری طرح در راستای تبدیل بقاع متبرکه و امامزادگان استان به قطب‌ های فرهنگی صورت می گیرد، گفت: باید با برنامه‌ های فرهنگی، معنوی و معرفتی در امامزادگان و مساجد مردم را به مشارکت در اجرای فعالیت های مسجدی ترغیب کرده و با کمک این اماکن امن الهی به مقابله با آسیب های اجتماعی و فرهنگی رفت.

وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه به قشر جوان ابراز امیدواری کرد: در این طرح با اجرای برنامه های جذاب و نشاط آور، بتوان جوانان را به سمت امامزادگان و مساجد سوق داد.

حجت الاسلام مصائبی در پایان عنوان کرد: استان آذربایجان شرقی دارای ۲۰۰ امامزاده ثبت شده و هفت هزار و ۱۰۰ مسجد است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha