پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسن طاهری ، استاد حوزه علمیه همدان

حجت الاسلام و المسلمین طاهری خاطرنشان ساخت: امروز در دنیا می بینیم که پارتی بازی ها و کنار گذاشتن قوانین برای مسئولان چه آسیبی به بدنه اجتماع زده است اما خدای تعالی همه نظام خلقتش بر سر اصول است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام حسن طاهری، استاد حوزه علمیه همدان، شب گذشته در مسجد مدرسه آیت الله آخوند(ره) گفت: ماه رمضان ماه استجابت دعا و نزدیکی به خدای تعالی است.

وی ادامه داد: گاهی اوقات بندگان از خدای تعالی در خواستی دارند که شاید شرایط آن دعا فراهم نیست به همین سبب دعا به سرعت اجابت نمی شود و این بدان معنا نیست که خدای تعالی به فکر بندگان نیست.

استاد حوزه علمیه همدان با اشاره به «ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ» گفت: با توجه به مفاد این آیه به صورت مطلق اگر خدای تعالی بخواهد به صورت مطلق دعای بندگان را استجابت کند، قعطا در نظام آفرینش هرج و مرج پیش خواهد آمد.

وی ادامه داد: امروز در دنیا می بینیم که پارتی بازی های و کنار گذاشتن قوانین برای مسؤولان چه آسیبی به بدنه اجتماع زده است اما خدای تعالی همه نظام خلقتش بر سر اصول است.

حجت الاسلام طاهری ابراز داشت: حضرت موسی(ع) از خدای تعالی خواست که فرعون از بین برود و این مساله بعد از 40 سال و با فراهم آمدن شرایط به دست آمد.

وی در ادامه افزود: انسان ها در جامعه شاید به همدیگر ظلم کنند و مرتکب حق الناس های فراوانی شوند و در عین حال از خدای تعالی در قبال حق خود مغرور بوده و با دستور از خدای تعالی چیزی مسئلت کنند اما این مساله را فراموش کرده اند که دنیا بر سر اصول استوار است.

استاد حوزه علمیه همدان اظهار کرد: دنیا دارای رمز و راز فراوانی است که ما از آنها بی خبریم؛ برای مثال زمانی که بنی اسرائیل آمدند نزد نبی خدا او به آنها دستور کشتن گاوی با شرایط خاص را داد و آنها در مرحله اول این مساله را باور نکردند اما با انجام این عمل فرد کشته شده زنده شد.

وی در پایان گفت: دعا آدابی دارد و اخلاص و بندگی در اجابت این امر نقشی مهم و کلیدی را بازی خواهد کرد و مومنان و روزه داران میهمانی الهی نباید از دعا در زمان افطار غافل شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha