شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام ابوترابی فرد

حوزه/ امام جمعه موقت تهران گفت: در بسیاری از عرصه‌های مدیریتی‌ با مشکلات و ضعف‌های جدی روبه‌رو هستیم که اگر از کنار این مشکلات با چشم‌پوشی عبور کنیم، هیچ‌وقت اصلاح نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد، شب گذشته در ضیافت افطاری که با حضور مدیران دستگاه های اجرایی استان، ائمه جمعه و جماعات، در حسینیه امینی ها برگزار شد، با بیان این که انسان متدین، ناصح است، گفت: ناصح کسی است که در معرفت و اطاعت از خدا به مراحل بالا دست پیدا کند؛ نسبت به پیامبر مکرم اسلام(ص) معرفت داشته باشد و ارتباط خود را با قرآن مستحکم کرده و یک رابطه خالص و ناب بین او و قرآن ایجاد شود.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد:  انسان ناصح کسی است که نسبت به جامعه اسلامی دغدغه داشته باشد و از کنار مشکلات به‌سادگی عبور نکند؛ اگر انسان به جامعه‌ای علاقه‌مند باشد نسبت به آن ناصح می‌شود و ما همگی به نصیحت نیازمندیم. حضرت علی(ع) می‌فرمایند نصیحت ثمره محبت و محبت و دوستی شدید هم دستاورد نصیحت است.

وی با تاکید بر این که باید ناصح و منتقد شایسته همدیگر باشیم، لذا نصح و نقد در کنار هم می‌آید و نمی‌توان نصیحت را از نقدسازنده تفکیک کرد، افزود: در بسیاری از عرصه‌های مدیریتی‌ با مشکلات و ضعف‌های جدی روبه‌رو هستیم که اگر از کنار این مشکلات با چشم‌پوشی عبور کنیم هیچ‌وقت اصلاح نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد در پایان با اشاره به ظرفیت اقتصادی استان قزوین اظهار کرد: استان قزوین در حوزه اقتصاد غیردولتی می‌تواند موفق باشد، چراکه در بنگاه‌های غیردولتی رتبه اول را در کشور دارد و با فاصله زیاد از سایر استان‌ها رتبه اول را کسب کرده است.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha