پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 451635
۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴
مراسم

حوزه/ تولیت مدرسه علمیه شهرستان آبیک گفت: راه‌اندازی حوزه علمیه خواهران با پیگیری حجت‌الاسلام موسوی امام جمعه فقید شهر آبیک، بیانگر استقامت ایشان در رفتار و فهم دقیق او از اوامر خدا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سیدمحمد حسینی‌میرامینی، ظهر امروز در مراسم اربعین حجت‌الاسلام سیدابوتراب موسوی امام جمعه فقید شهر آبیک که در مسجد ولیعصر(عج) این شهر اظهار داشت: در کمتر از دو هفته از حضور در شهر متدین و انقلابی آبیک به وسع زمان و توان، معرفت اجمالی نسبت به شخصیت حجت‌الاسلام موسوی  پیدا کرده‌ام.

وی ادامه داد: با توجه به شناخت اجمالی از شخصیت حجت‌الاسلام موسوی آیه 112 سوره مبارک هود را به ذهن متبادر می‌ شود، یعنی باید بدانیم خدا از ما چه خواسته و دین خدا برای چه چیزی آمده و در مسیر درست حرکت کرده و ثبات قدم داشته باشیم.

امام جمعه شهرستان آبیک تصریح کرد: راه‌اندازی حوزه علمیه خواهران با پیگیری حجت‌الاسلام موسوی امام جمعه فقید شهر آبیک، بیانگر استقامت ایشان در رفتار و فهم دقیق او  از اوامر خدا است.

وی اظهار کرد: در روایت از معصوم(ع) آمده «مجتهد عام کسی است که احاطه کلی بر اسلام داشته باشد»، یعنی این مجتهد آنقدر باید با قرآن مجید، دین و روایت مانوس باشد که بداند خدا چه می‌گوید و فهم کلی از اسلام داشته باشد.

حجت الاسلام میر امینی بیان کرد: اداره، آموزش و فرهنگ جامعه بیش از آقایان به دست بانوان است که طبق فرمایش امام خمینی(ره) مستکبران عالم هم فهمیده‌اند کار دست بانوان است و راه‌اندازی حوزه علمیه خواهران، بیانگر فهم درست حجت الاسلام موسوی از جایگاه بانوان در جامعه بوده است.

وی تصریح کرد: حجت‌الاسلام موسوی از زمان حضور خود در آبیک تا آخرین لحظه، صفای باطن، پاک دست و ساده زیست بود و در مسیر انقلاب استواری داشت و به امام و رهبری ارادت داشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha