پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله العظمی بهجت

حوزه/ شخصی به همسر بنده گفته بود از آقا بخواهد برای بیماری مادرش دعا کنند. آقا تا چند سال پس از اینکه آن زن حالش خوب شده بود، سراغش را می گرفتند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، هفته نامه «افق حوزه» در ویژه نامه ای به مناسبت نهمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی محمدتقی بهجت به انتشار سیره اخلاقی، علمی، عملی و سلوکی این سالک الی الله پرداخته که در شماره های گوناگون تقدیم حضور شما علاقمندان می گردد.

* احوالپرسی از همه

مرحوم پدر در ضمن وعده های غذا، با اهل خانه صحبت می کردند و حرفهایشان را گوش می دادند. حتی حرف های تکراری یا بیربط را هم گوش می دادند. ما اصلاً تحمل نداشتیم؛ ولی پدرم خیلی کم پیش می آمد به سخنی بی اعتنایی کنند؛ اگر مطلب خیلی بی ربط بود، می گفتند: «اوه! حالا ما اینقدر وقت صرف کردیم، فکر کردیم چه مطلبی است! آخرش هیچ؟!»

اگر کسی در منزل مریض می شد، آنقدر احوالش را می پرسیدند که ما از پیگیری و پرس و جوی ایشان خسته می شدیم. اگر من مبتلا به دردی می شدم، آنقدر پرس و جو می کردند که خودم هم خسته می شدم. می پرسیدند که به دکتر مراجعه کرده ام یا نه. من هم عادت نداشتم برای بیماری ها به پزشک مراجعه کنم؛ به افراد خانواده سپرده بودم بیماری ها را به ایشان خبر ندهند. با غریبه ها هم همین رفتار را می کردند. شخصی به همسر بنده گفته بود از آقا بخواهد برای بیماری مادرش دعا کنند. آقا تا چند سال پس از اینکه آن زن حالش خوب شده بود، سراغش را می گرفتند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha