پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»،

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با بیان اینکه مراجع تقلید با استفاده از سهم خمس امام و سادات درحال خدمت به اسلام هستند، گفت: استقلال مالی مراجع تقلید و علمای دینی از دولت‌ها و حکومت‌ها یک افتخار است که موجب گرایش مردم به سمت علما می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی عصر امروز در جمع زائران حرم مطهر در شبستان امام خمینی(ره) به آیات 50 تا 54 سوره احزاب اشاره کرد و افزود: در این آیات به ویژگی‌های پیامبر اسلام(ص) پرداخته شده است.

وی با اشاره به اینکه یک رهبر اجتماعی خود را با مردم برابر می‌داند، اظهار کرد: زندگی پیامبر اسلام(ص) همانند زندگی عموم مردم بود اما خداوند متعال ویژگی‌هایی را به ایشان اختصاص دادند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی اضافه کرد: در نظام اسلامی نیز برخی از مجموعه‌ها از جمله صدا و سیما و قوای نظامی کشور را به رهبری واگذار کردند تا این مجموعه‌ها به دولت‌ها گره نخورده و به صورت منسجم در خط مورد نظر ولایت فقیه حرکت کنند.

وی با بیان اینکه برخی از عبادت‌ها از جمله نماز شب و قربانی کردن برای پیامبر اسلام(ص) واجب است، تصریح کرد: خداوند متعال کرامات ویژه‌ای را نیز به پیامبر اسلام(ص) اختصاص داده که یکی از کرامات این است که ما حق نداریم صدای خود را از صدای پیامبر اسلام(ص) بلندتر کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با تاکید بر اینکه قبل از اسلام هر مرد می‌توانست به هر تعدادی همسر داشته باشد، مطرح کرد: بعد از اسلام تعداد همسران به چهار نفر محدود شد اما یکی از مباهاتی که برای پیامبر اسلام(ص) درنظر گرفته شد این بود که ایشان می‌توانند به هر تعدادی همسر داشته باشند.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه بسیاری از همسران پیامبر اسلام(ص) بیوه بودند، عنوان کرد: نظام ازدواج‌های پیامبر اسلام(ص) اجتماعی و اخلاقی بود و موضوع هوس برای ایشان مطرح نبوده و برخی از این ازدواج‌ها نیز رویکرد تبلیغی و سیاسی داشته است.

وی از تربیت افراد، آزادسازی کنیزها، تکریم جایگاه زن و سنت‌شکنی به‌عنوان عوامل ازدواج پیامبر اسلام(ص) با بانوان مختلف یاد کرد و ادامه داد: گاهی با یک ازدواج یک قبیله به سمت اسلام هدایت می‌شد به همین علت خداوند محدودیت تعداد همسر را برای پیامبر اسلام(ص) برداشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه مراجع تقلید با استفاده از سهم خمس امام و سادات درحال خدمت به اسلام هستند، عنوان کرد: استقلال مالی مراجع تقلید و علمای دینی از دولت‌ها و حکومت‌ها یک افتخار است که موجب گرایش مردم به سمت علما می‌شود.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha