جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 884844
۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲
همایش ازدواج اصولی و بهنگام درکاشان

حوزه / همایش آموزشی ازدواج اصولی و بهنگام ویژه دختران پایه یازدهم و دوازدهم متوسطه، در کانون الزهرا(س) کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام مرتضی کاشانی نژاد، هدف از برگزاری همایش آموزشی ازدواج اصولی و بهنگام را تعریف درست از ازدواج ( نگاه همه جانبه و جامع به ازدواج)، ضرورت مشاوره پیش از ازدواج و نقش آن در انتخاب مناسب و ازدواج موفق و پیشگیری از طلاق ذکر کرد.

وی، افزایش احساس آرامش و امنیت، تبادل امن عشق و محبت، داشتن شریک زندگی حمایت کننده، داشتن شریک جنسی مطمئن و والد شدن را از انگیزه های درست ازدواج ذکر کرد و گفت: شورش علیه والدین، استقلال و آزادی از خانواده، التیام یک ارتباط شکست خورده، فشار خانواده و اجتماع ( ازدواج اجباری ) رقابت چشم و هم چشمی، فقط ارضای نیاز جنسی، انگیزه مالی و اقتصادی، رهایی از تنهایی و استیصال، احساس ترحم، و ... از انگیزه های نادرست ازدواج است.

این کارشناس حوزوی، آمادگی، انتخاب مناسب و ارتباط صحیح را موجب پایداری و رضایت مندی ازدواج عنوان کرد و افزود: انتظارات واقع بینانه از ازدواج، سلامت زیستی و روانی و توانمندی های اقتصادی و اجتماعی از عوامل آمادگی ازدواج است.

وی، عدم تعارض از جهات شخصیتی خانوادگی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، اعتقادی، سن و تحصیلات را از عوامل آمادگی ازدواج عنوان کرد و ابراز داشت: به نظر کارشناسان فاصله سنی ازدواج بین دختر و پسر باید حداقل ۲ و حداکثر ۸ سال باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha