شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شب قدر و امام زمان

حوزه/رئیس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی گفت: شب قدر، شب تعیین مقدرات بشر است که به تائید امام عصر(عج) می‌رسد، بنابراین شب نزدیکی امام زمان (عج) است.

حجت‌الاسلام رضا احمدی فر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: شب قدر، شب تعیین مقدرات بشر است که به تائید امام عصر(عج) می‌رسد، بنابراین شب امام زمان (عج) است.

وی افزود: در شب قدر امام زمان (عج) از ما قلب‌های پاک می‌خواهد و اگر می‌خواهیم از نور، هدایت و معنویت حضرت دریافت کنیم، بایستی ظرف وجودی خود را پاک‌ کنیم و همین امشب تصمیم به تغییر بگیریم و در مسیر اصلاح درون آشفته خود گام برداریم و ان‌شاءالله جزو یاران امام عصر (عج) باشیم و در رکاب ایشان شهید شویم.

حجت‌الاسلام احمدی فر تصریح کرد: شب قدر، شب نزول تمامی ملائكه به محضر حضرت صاحب‌العصر و الزّمان(ع) است؛ یعنی شبی است كه وجود مقدّس امام عصر(ع) تمام موجودات را تحت اشراف مخصوص قرار می‌دهند، و بر همین اساس است كه در شب قدر، امكانِ بخشیده شدن برای همگان فراهم می‌شود.

وی گفت: شب قدر شبی است که یک شب آن، معادل هزار ماه است، یعنی هشتاد سال، یعنی اگر امشب دو رکعت نماز خواندم مثل این است که هشتاد سال نماز خوانده‌ام و اگر یک مقدار صدقه دادم مثل این است که هشتاد سال صدقه داده‌ام و اگر برای سلامتی امام زمان (عج) صدقه بدهید که ارزشش بسیار بیشتر می‌شود و اگر یک صلوات فرستادم مثل این است که هشتاد سال صلوات فرستادم، بنابراین ارزش این شب را فراموش نکنید.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تمام امور به دست خلیفه مطلق خدا انجام می‌شود و هنر، هنر كسی است كه آن شب بیشترین توجّه و توسّل را به امام زمان(عج) داشته باشد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha