پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تفسیر نهج البلاغه آیت الله طه محمدی

حوزه/ آیت الله طه محمدی گفت: اصلی ترین دلیل ایجاد شبهات فراوان و روی آوردن مسلمانان به فرقه های انحرافی این است که با مهدویت آشنا نیستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری »حوزه» در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی، نماینده ولی فقیه در استان همدان، امروز در کلاس تفسیر نهج البلاغه که در مسجد مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) همدان برگزار شد گفت: اگر در امتحان امام شناسی پیروز شده بودیم، امروز امام زمان(عج) ظهور کرده بودند، چرا که ایشان منتظر 313 یار به معنای واقعی هستند که نسبت به امام زمانشان شناخت کامل داشته باشند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با ابراز تاسف بابت کم کاری در زمینه آشنایی با مهدویت گفت: اصلی ترین دلیل ایجاد شبهات فراوان و روی آوردن مسلمانان به فرقه های انحرافی این است که با مهدویت آشنا نیستیم.

وی، ایمان واقعی را نیاز امروز برشمرد و افزود: مالک اشتر را می توان مومن واقعی خواند. او کسی است که در همه امتحانات پیروز و سربلند بیرون آمد.

آیت الله طه محمدی افراط و تفریط در امام شناسی فایده ای ندارد، گفت: اهل بیت(ع) همانند دریای بی کرانی هستند که مخلوقات نمی توانند آن ها را به دلیل پایین بودن ظرفیت بشری درک کنند .

وی گفت: هیچ وقت نامتناهی در متناهی نمی گنجد و این موضوع که اهل بیت(ع) را در جایگاهی همانند خدا تصور می کنند اشتباهی از ناحیه بشر است.

امام جمعه همدان بر لزوم آموزش احکام دینی و افزایش معرفت دینی در بین شیعیان تاکید کرد و گفت: اگر ایمان و معرفت محکم باشد، با هر بادی این دیوار خراب نخواهد شد، اما اگر ضعیف باشد نتیجه اش داعش و وهابیت خواهد بود.

وی تصریح کرد: بسیاری از آزادگان با وجود سختی ها و شکنجه های دردناک رژیم بعث هیچ گاه عهد خود را نشکستند و تا لحظه آخر در حمایت از امام و انقلاب ایستادگی کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha