جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام مصطفی گرجی

حوزه/ مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد گفت: سیاسی کاری در مباحث فرهنگی، سم مهلکی در ظرف فرهنگ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام مصطفی گرجی، مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد ظهر امروز در نشستی با حرازی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد؛ با اشاره به این که کانون های مساجد، پایگاهی است که فعالیت های فرهنگی و هنری در مساجد را پیگیری می کنند، گفت: تلاش این است که مساجد از حالت تک بعدی بیرون بروند و کارکردهای فرهنگی، هنری و آموزشی خود را احیا کنند.

وی افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد در سطح کشور ربع قرن قدمت دارند که از ابتدا تاکنون نیز به صورت غیر رسمی فعالیت داشتند، اما اکنون با تصویب اساسنامه به نوعی به صورت رسمی فعالیت در مساجد را دنبال می کنند.

این مسئول فرهنگی یزد با بیان اینکه تلاش ما بر گفتمان سازی و هم افزایی مطلوب با سایر نهادهای فرهنگی است، اظهار داشت: معتقدیم برای رسیدن به نتیجه ایده آل از همه توانمندی نهادهای مرتبط، در ساحت ماموریتشان می توان استفاده کرد.

حجت الاسلام گرجی ادامه داد: پیش از این به لحاظ کمی تلاش های قابل تقدیری صورت گرفته است اما تلاش ما بر کیفی سازی  علمی کردن فعالیت های فرهنگی و هنری است.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد اضافه کرد: حوزه ماموریت ما پس از تصویب اساسنامه بر فعالیت در زمینه کودک، نوجوان و خانواده تاکید دارد و در این زمینه نیز بر جذب قشر خاکستری به مساجد معتقد است.

حجت الاسلام گرجی با بیان اینکه 75درصد جامعه ما را قشر خاکستری تشکیل می دهند، تصریح کرد: بر این اساس بخشی از ماموریت ما جذب این قشر از جامعه است؛ بنابراین به دنبال برنامه ریزی دقیق و مناسب فرهنگی برای این قشر هستیم.    

وی با تاکید بر اینکه سیاسی کاری در مباحث فرهنگی، سم مهلکی در ظرف فرهنگ است، بیان کرد: یکی از جدی ترین دغدغه های ما تولید مخاطب جدید برای موضوعات فرهنگی و هنری دینی است و در این راستا نیازسنجی نیازهای نسل نو را لازم می دانیم.

پایان پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha