جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محمد باقر خراسانی در نشستی با حسن صدرایی عارف سردبیر خبرگزاری حوزه

حوزه/ محمد باقر خراسانی گفت: خبرگزاری حوزه بازوی رسانه ای مجمع عالی حکمت اسلامی و سایر نهاد های حوزوی است و بار سنگینی را در این زمینه بر دوش می کشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» محمد باقر خراسانی در نشستی با سردبیر خبرگزاری حوزه، با ارائه گزارشی از ماموریت ها و فعالیت های مجمع عالی حکمت اسلامی، گفت: مجمع عالی حکمت اسلامی نهادی علمی، آموزشی و مستقل است و این خواسته ناظران عالی آن است که هیچ گونه وابستگی نداشته باشد.

تعامل داریم اما وابستگی نداریم

 وی با بیان این که انتظارات و توقعات از مجمع عالی حکمت اسلامی هر روز بیشتر می شود گفت: با همه مراکز و شخصیت های حوزوی و دانشگاهی ارتباط داریم، اما وابستگی نداریم، لذا شعب استانی ما نیز مستقل است.

مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی بیان داشت: بار رسانه ای حوزه علمیه بار بسیار سنگینی است که بر دوش خبرگزاری حوزه است و ما امیدواریم با تحولاتی که در این بازوی توانمند رسانه ای حوزه علمیه ایجاد شده، موفقیت های بیشتر در رابطه با موضوعات رسانه ای حاصل بشود.

مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی با اشاره به اینکه هدف ما همیشه فعالیت هایی از روی حکمت بوده، گفت: زمانی که آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه علمیه بودند،  گفتند  کار خوب شما این بوده است که عقلانی و حکیمانه کار کردید و حساسیت برانگیزانه فعالیت نکردید.

وی نقطه قوت فعالیت مجمع را اثبات توان علمی حوزه به دیگران دانست و افزود: یکی از کارهایی که مجمع در این سالها انجام داده است این بوده که توان علمی حوزه علمیه را به دیگران ثابت کرد. ما شخصیت های بزرگی را از دانشگاه دعوت کردیم که قبل از شروع جلسه شناخت خوبی از قوت بالای علمی نزد فضلای حوزه نداشتند اما بعد از جلسه می گفتند واقعا نمی دانستیم حوزه علمیه تا این حد در این علوم وارد است.

خراسانی با تشکر از همکاری رسانه رسمی حوزه های علمیه با مجمع عالی حکمت اسلامی بیان داشت:‌ یکی از سیاستهایی که از ابتدا هم داشتیم این بود که بازوان رسانه ای حوزوی را قدر بدانیم و از این بازوان استفاده کنیم.

وی در ادامه با انتقاد از عدم انتشار برخی اخبار مجمع در رسانه های حوزوی در گذشته گفت: یک جاهایی البته این بازوان را با خودمان همراه ندیدیم، توقع ما در سالهای گذشته از رسانه حوزه بیشتر بود، اما اخبار مجمع خوب منتشر نمی شد و ما امیدواریم که این همکاری ها و همراهی ها در همه زمینه ها گسترش یابد.

خراسانی در ادامه با اشاره به لزوم تبیین فعالیت های مجمع عالی حکمت اسلامی افزود: یکی از نکات مهم این است که این مجمع به طور مشترک تحت اشراف حضرات آیات جوادی آملی، سبحانی و مصباح یزدی فعالیت می کند و این کار مشترک باید بازتاب مناسب در فضای رسانه ای داشته باشد. یعنی فضای رسانه ای کشور نیاز دارد که از این فعالیت ها اطلاع داشته باشد و خبرگزاری حوزه می تواند در این زمینه نقش ایفا کند.

وی با تاکید بر مسئولیت سنگین خبرگزاری حوزه خصوصا در ترویج مباحث مرتبط با علوم عقلی گفت: در دیدار های اخیر مقام معظم رهبری با حوزوی ها همواره می شنویم که ایشان روی علوم عقلی تاکید می کنند. ما باید به دنبال این باشیم که دلیل تاکیدات مکرر ایشان در این زمینه چیست؟ بار مسئولیت رسانه های حوزوی در این زمینه خیلی سنگین است.

خراسانی در پایان از خبرگزاری حوزه خواست که در مقابل هجمه های همه جانبه نسبت به حوزه علمیه دست به روشنگری بزند و گفت: ظلم مضاعفی که در فضای مجازی به حوزه می شود کاملا باز کنید تا مردم پاسخ شبهات را دریافت کنند.

حتی ۱۰ درصد از بودجه مجمع حکمت هم پرداخت نشده است

وی افزود: در رابطه با بودجه ای که برای حوزه در فضای مجازی منتشر می شود، باید به مردم اطلاع داد که حتی ده درصد از بودجه مجمع عالی حکمت اسلامی در سال گذشته هم پرداخت نشده، سایر نهادهای حوزوی هم همینطور، بودجه ای که در رسانه ها مطرح می شود و موجب حملات بیرحمانه به حوزه می شود، نیاز است که از طریق رسانه حوزه پاسخگویی وجود داشته باشد.

در  ابتدای این نشست حسن صدرایی عارف سردبیر خبرگزاری حوزه گزارشی از فعالیت های رسانه رسمی حوزه ارائه داد و گفت: خبرگزاری حوزه، صدای تمام طیف های اصیل حوزوی بوده و معتقدیم تمام طبقات حوزوی اعم از مراجع، علما، اساتید، فضلا و طلاب جوان باید در حوزه نیوز سهم داشته باشند و صدای ایشان شنیده شود و در این راستا از تعاملات دوسویه بین خبرگزاری و نهادهای دینی و حوزوی استقبال می کنیم.

در این نشست یوسف شعبانعلی دبیر سرویس ویژه قم خبرگزاری حوزه نیز حضور داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha