شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین مختاری- رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی

حوزه/ رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: اگر می خواهیم چهره واقعی و رحمانی اسلام را به مردم دنیا معرفی کنیم، نیازمند کار فرهنگی هستیم و این امر هرگز محقق نخواهد شد مگر با تاسیس و ایجاد مراکز فرهنگی، علمی و آموزشی.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین مختاری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: امروز قرائت های بسیاری از دین مبین اسلام در دنیا می شود که بخش اعظمی از آنها صحت ندارد و متاسفانه جهان غرب فقط نیمه خالی لیوان را می بیند، لذا باید در مقابل این نوع تفکر به دنبال چاره ای بود و تفکرات منفی و ضد اسلامی را از اذهان مردم جهان پاک کرد.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی کشور ادامه داد: امروز با وجود گروه های تروریستی که به دروغ به نام اسلام فعالیت می کنند، چهره اسلام در اذهان جهانیان مخدوش شده و باید فرهختگان، دانشجویان، محققان و فعالان فرهنگی با تلاش ها و روشنگری های خود این نوع برداشت از اسلام را از صحنه کم رنگ و حذف کنند.

وی تاکید کرد: اگر می خواهیم چهره واقعی و رحمانی اسلام را به مردم دنیا معرفی کنیم، نیازمند کار فرهنگی هستیم و این امر هرگز محقق نخواهد شد مگر با تاسیس و ایجاد مراکز فرهنگی، علمی و آموزشی.

حجت الاسلام والمسلمی مختاری تصریح کرد: باید با ایجاد دانشگاه های اسلامی در دنیا، اسلام را به جهانیان بشناسانیم تا آنها بهتر و از نزدیک با این دین آسمانی آشنا شوند و باورهای غلطی که به آنها تزریق شده از بین برود.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی کشور ادامه داد: البته باید در این دانشگاه ها بر موضوع وحدت بین جهان اسلام تاکید بسیار شود، تا ضمن نزدیک تر شدن مذاهب اسلامی به همدیگر، اختلافاتی که دشمنان دین خدا به وجود آوردند به تدریج از میان برود.

وی تصریح کرد: به همین منظور یکی از اهداف اولیه تاسیس دانشگاه تقریب مذاهب، تغییر نگرش های غلط درباره دین اسلام و نیز ایجاد وحدت و برادری بیشتر بین مذاهب اسلامی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha