پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدرسه علمیه حافظان قرآن کریم

حوزه/ مسئول واحد قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان گفت: مدرسه علمیه ویژه حافظان قرآن کریم در شهر سریش آباد شهرستان قروه استان کردستان تاسیس می شود.

حجت الاسلام حسین کریمی مقدم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» اظهار داشت: یکی از مهمترین دغدغه های مسئولان و متولیان دینی و قرآنی در استان کردستان، امور قرآنی بود که بحمدلله این مسئله در حال برطرف شدن است.

مسئول واحد قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به اینکه از مدتها قبل به دنبال ایجاد مرکزی متمرکز و سازمان یافته برای فعالیت های قرآنی همانند حفظ قرآن در سطح استان بودیم، افزود: برای اولین بار در استان کردستان موفق شدیم با حمایت مسئولان و مدیران زیرساخت های تاسیس مدرسه علمیه ویژه حافظان قرآن کریم در شهر سریش آباد از توابع شهرستان قروه را مهیا کنیم.

حجت الاسلام کریمی مقدم ادامه داد: ان شاء الله این مرکز از شهریورماه سالجاری همزمان با آغاز سال تحصیلی کار خود را آغاز خواهد کرد و تاکنون بیش از 20 طلبه در این مدرسه ثبت نام به عمل آورده اند.

وی با اشاره به اینکه این مدرسه ویژه برادران می باشد، گفت: در مسیر ایجاد و تاسیس این مدرسه علمیه، نماینده ولی فقیه در استان کردستان؛ حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد شاهرودی، مدیر حوزه علمیه استان کردستان؛ حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان و نیز حجت الاسلام بیابانی، امام جمعه شهر سربش آباد ما را حمایت نموده اند که جای تقدیر دارد.

مسئول واحد قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان بیان کرد: فعلا دو استاد از قم مسئولیت تدریس در مدرسه علمیه حافظان قرآن کریم شهر سریش آباد را به عهده خواهند گرفت و خوشبختانه با حمایت های نماینده ولی فقیه در استان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه و نیز مدیرکل تبلیغات اسلامی این مدرسه کار خود را با قوت هرچه بیشتر آغاز خواهد کرد.

وی در ادامه با تقدیر از حمایت های امام جمعه شهر سریش آباد در بحث ایجاد مدرسه علمیه ویژه حافظان قرآن کریم، افزود: حجت الاسلام بیابانی، امام جمعه سریش آباد محل اسکان این اساتید و خانواده های آنان را تهیه نموده اند که جای تقدیر دارد.

حجت الاسلام کریمی مقدم با تاکید بر اینکه رویکرد این مدرسه علمیه اخلاقی و تربیتی است، بیان داشت: طلاب پایه اول و نیز طلاب مقطع سیکل که آشنایی اجمالی با قرآن کریم دارند و در زمینه حفظ نیز مستعد می باشند در این مدرسه شرکت خواهند داشت که مصاحبه های مورد نظر از این طلاب به عمل آمده است.

وی ادامه داد: طلاب این مدرسه پس از گذراندن سطح یک یا دوره عمومی همزمان حافظان کل قرآن کریم می شوند که این خود می تواند بهترین قدرت تبلیغی برای حوزه علمیه استان کردستان باشد.

مسئول واحد قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان بیان داشت: ان شاء الله افتتاح این مدرسه پانزدهم شهریورماه سال جاری انجام خواهد گرفت.

حجت الاسلام کریمی مقدم در پایان بیان داشت: دفتر نماینده ولی فقیه، اداره کل اوقاف و امور خیریه و همچنین اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان بخش قابل توجهی از حق الزحمه اساتید این مدرسه را پرداخت خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha