پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
موسسات قرآنی

حوزه/ مدیر موسسه قرآن و عترت شمس النساء گفت: برخی از مسئولان و متولیان فرهنگی و دینی که وظیفه ذاتی آنها تعامل و کمک به موسسات قرآنی و فرهنگی است، هیچ اهمیتی به امور دینی نمی دهند و زمان و هزینه ها را در مسیرهای دیگر هزینه می کنند.

مدیر موسسه قرآن و عترت شمس النساء در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: آموزش های دینی و قرآنی به کودکان و فرزندان از تاکیدات موکد بزرگان دین است.

خانم پروین امیریان گفت: کودکان به دلیل اینکه ذهن آنها نسبت به مسائل روز بسیار سالم تر است، بدین دلیل یادگیری آنان نیز به راحتی انجام می پذیرد، لذا بدین منظور هر نوع آموزشی را بسیار سریعتر از بزرگسالان فرا می گیرند.

این کارشناس امور قرآنی عنوان کرد: بر همین اساس تشکیل موسسات قرآنی در سطح شهرها از واجبات جامعه اسلامی است که ضمن بیمه نمودن اجتماع از ناهنجاری ها، باعث تقویت دین و آشنایی بهتر و عمیق تر مردم به ویژه کودکان با مفاهیم ناب قرآنی می شود.

امیریان در ادامه با گله مندی از برخی مسئولان فرهنگی در عدم همکاری و یاری رساندن به موسسات قرآنی عنوان کرد: متاسفانه برخی از مسئولان و متولیان فرهنگی و دینی که وظیفه ذاتی آنها تعامل و کمک به موسسات قرآنی و فرهنگی است، هیچ اهمیتی به امور دینی نمی دهند و زمان و هزینه ها را در مسیرهای دیگر هزینه می کنند. البته بعضی از مدیران هم هستند که همواره دغدغه اصلی آنها دین و شریعت مقدس اسلام و توسعه آن در جامعه است.

وی با اشاره به حمایت های خوب اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان، اظهار داشت: در این مدت از بسیاری ادارات و مسئولان فرهنگی جهت تامین و تهیه بخشی از کتب مذهبی و قرآنی بارها درخواست کمک کرده ایم که متاسفانه جواب همه آنها منفی بوده، ولی با این وجود، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با هزینه شخصی خود بخش زیادی از کتب این موسسه و موسسات دیگر را تامین کرده که بنده به نمایندگی از موسسات قرآنی از دلسوزی ها و عرق ایشان به توسعه فرهنگ قرآنی قدردانی می کنم.

این فعال قرآنی ادامه داد: امید است که تمدید حکم مدیرکلی حجت الاسلام کرمی همانند گذشته باعث تقویت موسسات قرآنی و فرهنگی در سطح استان و منطقه شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha