پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی،‌ مدیریت صحیح را راه برون رفت از مشکلات دانسته و افزودند: وحدت و انسجام و اعتماد به مردم و توان داخلی و بی اعتمادی به دشمن می‌تواند در موفقیت کشور اثر گذار باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار اساتید سطوح عالی حوزه های علمیه  قم، مشهد، تهران و  اصفهان،‌ حفظ و نگهداری  انقلاب اسلامی را از اوجب واجبات دانستند.

این  مرجع تقلید یکی از ثمرات انقلاب اسلامی را  ولایت فقیه دانسته و افزود تمام تلاش ولی فقیه  حل مشکلات و حفظ  عزت مردم است.

ایشان مدیریت صحیح را راه برون رفت از مشکلات دانسته و افزودند:  وحدت و  انسجام و  اعتماد به مردم و  توان داخلی و بی اعتمادی به دشمن میتواند در موفقیت کشور اثر گذار باشد.

معظم له با اشاره به این که الحمدلله حوزه های علمیه انقلابی هستند و باید انقلابی باقی بمانند، اظهار کردند: حوزه انقلابی در درجه اول نیاز به فقیه دارد، یک فقیه هم باید در عرصه فقاهت کار کند و هم جهاد.

ایشان با تقسیم بندی دهگانه فقه گفتند: نیاز فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، قضایی، اعتقادی، عبادی، اخلاقی و موارد دیگر همه برای سعادت انسان و هدایت انسان در فقه بیان شده است.

ایشان بی تفاوتی و سستی را عامل عقب ماندگی دانسته و بیان داشتند: یک عالم باید زمان شناس باشد فریاد گر باشد حرف مردم را بیان کند دشمن از صدای فقیه در هراس است و در طول تاریخ فقهای ما در دو جبهه فقه و جهاد حضور داشته اند و اهل مبارزه بوده که کتاب شهدا الفضیله نمونه ای از این علما هستند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha