جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام حسین کریمی مقدم

حوزه/ مسئول واحد قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان گفت: موضوع ایجاد و افزایش مهدهای قرآنی و موسسات قرآنی برای کودکان در سطح کردستان باید از دغدغه های اصلی آموزش و پرورش باشد.

حجت الاسلام حسين كريمي مقدم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: انسان امروزی به علت پیشرفت علم و نیز توجه بیش از حد به مادیات به تدریج در حال دور شدن از معنویات است.

مسئول واحد قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان تصریح کرد: بی شک همین بی توجهی به معنویات و نیز دور شدن از فطرت انسانی، باعث رشد بدی و فساد در جامعه می شود، لذا در این میان اهرم هایی باید این معضل عصر کنونی جامعه بشری را اصلاح کنند.

وی با تاکید بر اینکه بهترین وسیله برای بیمه نمودن انسان ها در برابر مادیات و خواسته های امروزی، نزدیکی به خداوند است، افزود: بهترین و اصلی ترین راه برای ایجاد ارتباط بین بنده و خدای خویش، تمسک به قرآن و آموزه های دینی است.

حجت الاسلام کریمی مقدم خاطرنشان کرد: حرکت در مسیر قرآن و انجام فرامین خداوند متعال در این کتاب می تواند زمینه تعالی انسان در این روزگار را مهیا سازد و آدمی را از مادیات و آنچه که وی را از پروردگار دور می سازد، نجات دهد.

وی در ادامه سخنان خود با انتقاد به اینکه از بدو انقلاب اسلامی تاکنون آموزش و پرورش در مباحث قرآنی برنامه چشمگیر و خاصی در دستور کار خود نداشته است، بیان داشت: متاسفانه نهادهای آموزشی و فرهنگی به مهمترین مفاهیم انسانی، یعنی به آموزش و نهادینه کردن قرآن در مراکز آموزشی زیاد بها نداده اند و این امر در طول زمان باعث شد که یادگیری مباحث قرآنی برای دانش آموزان سخت شود.

این کارشناس امور قرآنی اظهار داشت: باید وزارت آموزش و پرورش در این موضوع تجدیدنظر داشته باشد و از همان دوران تحصیلات ابتدایی کودکان را با قرآن و مفاهیم آن آشنا سازد و در مراحل بالاتر به تدریج نسبت به نهادینه کردن مسایل قرآنی و دینی اهتمام بیشتری بورزد.

حجت الاسلام کریمی مقدم در ادامه بیان داشت: یکی دیگر از کارهایی که نهادهای فرهنگی، دینی و آموزشی باید بیشتر از پیش روی آن تمرکز کنند، موضوع ایجاد و افزایش مهدهای قرآنی و موسسات قرآنی برای کودکان در سطح کردستان است، زیرا این استان در امور قرآنی از استعدادهای بسیار ویژه ای برخوردار است، لذا نباید اجازه داد که این استعداد هدر برود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha