جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام مهدوی

حوزه/ امام جمعه موقت اصفهان گفت: مسئولین باید مطالبات به‌حق مردم که عمدتاً اقتصادی است را جدی بگیرند، پای کار بیایند و به مردم کمک کنند. اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم بارها بر آن تأکید کردند را عملیاتی کنند، وابستگی اقتصادی کشور به نفت را کم یا قطع کرده و مردم را در مسائل اقتصادی دخیل کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، پپیش از ظهر امروز در  جمع روحانیون و اقشار مختلف مردم، پیرامون مشکلات اقتصادی اخیر اظهار کرد: در این ۴۰ سال بعد از پیروزی انقلاب، تجربه نشان داده که هرچه بر عزت و اقتدار نظام اسلامی افزوده شده، نقشه‌های دشمنان، دسیسه‌های آن‌ها و تبلیغات روانی‌شان علیه ملت ایران و نظام اسلامی ایران بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه امروز جنگ اقتصادی که همان تحریم است و مرتب علیه جمهوری اسلامی تشدید می‌کنند شکل گرفته است با اینکه در بحث برجام تعهد داده بودند، به تعهداتشان عمل نکردند،گفت: دشمنان به‌دنبال جنگ اقتصادی، جنگ روانی ایجاد می‌کنند.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: دشمنان می‌خواهند مردم را ناامید کنند تا دست از حمایت از نظام بردارند، تصریح کرد: ما در یک چنین وضعیتی ندای امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) را همیشه باید برای خودمان تجدید بکنیم که می‌فرمودند: «الْمَنِیَّةُ وَ لَا الدَّنِیَّةُ وَ التَّقَلُّلُ وَ لَا التَّوَسُّلُ» مرگ با عزت را می‌پذیریم اما پستی و ذلت در برابر دشمن را هرگز!

وی ابراز کرد:(تقلّل) یعنی کم‌داشتن بهره‌های مادی و اقتصادی را می‌پذیریم، اما به هیچ وجه زیر بار توسل به دشمن و دست درازکردن نزد او به شکل ذلیلانه نمی‌رویم.
 

توصیۀ اول؛ پاسخ‌گویی مسئولین در برابر مطالبات مردمی

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: در این جهت باید دو نکته را با هم به آن توجه کنیم: یک نکته این که مسئولین باید مطالبات به‌حق مردم که عمدتاً اقتصادی است را جدی بگیرند، پای کار بیایند و به مردم کمک کنند. اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم بارها بر آن تأکید کردند را عملیاتی کنند، وابستگی اقتصادی کشور به نفت را کم یا قطع کرده و مردم را در مسائل  اقتصادی دخیل کنند.

آیت الله مهدوی خاطرنشان کرد: از طرفی با کسانی که به بیت‌المال و حقوق مردم دست‌اندازی کرده‌اند، برخورد جدی کنند. دولت باید به حمایت از قوۀ قضاییه برخیزد. موضع‌گیری اخیر که ریاست جمهور در مقابل آمریکا کردند و به دنبال آن سردار قهرمان ما، قاسم سلیمانی هم صحبتی را داشتند. این باید مرتب در مواضع مسئولین دیده شود.

وی ادامه داد: متأسفانه تا الآن جدیت نبوده و با مفسدان اقتصادی مبارزه شده، اما کافی نیست. مبارزه با حقوق‌های نجومی، در حد حرف مطرح شد و ما هیچ نماد بیرونی از آن ندیدیم.

امام جمعه موقت اصفهان عنوان کرد: مقابله با مدیران دو تابعیتی که بعضی نمایندگان مجلس اسامی آن‌ها را هم مطرح کردند، باید محقق شود. عزل مدیرانی که کوتاهی کردند از آن جمله است.

 وی اذعان کرد: دولت از ما انتظار نداشته باشد که فقط به مردم بگوییم آرامش جامعه را حفظ کنند. مطالبات به‌حق مردم باید دیده شود

 پیگیری مطالبات از راهکارهای قانونی

آیت الله مهدوی گفت: توصیۀ دوم من به مردم است. مردم به جای اینکه برای مطالبات خود به کف خیابان بیایند و رسانه‌های خارجی هم موج‌سواری و دخالت کرده و از آشوب‌ها سوءاستفاده کنند، برای پیگیری مطالبات به‌حق خودشان از راهکارهای قانونی  اقدام نمایند، البته دولتمردان هم باید دفتر ویژه‌ای را برای مراجعات و پیگیری مطالبات مردم توسط مسئولین پیش‌بینی کنند.

استاد حوزه عنوان کرد: ما از یک طرف به مردم می‌گوییم آرامش خودشان را حفظ کنند، گاهی مسئولین فکر می‌کنند مطالباتی وجود ندارد. به مسئولین می‌گوییم: مطالبات وجود دارد ولی گاهی بعضی فکر می‌کنند که باید بیایند فریاد بزنند و در کف خیابان صحبت خودشان را مطرح کنند که این باعث سوءاستفاده می‌شود.
 

ماهیت دعوت‌کنندگان به تجمع‌های اخیر

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: یقیناً کسانی که در خارج از کشور دعوت به تجمع و راهپیمایی می‌کنند، خودشان هیچ‌وقت حاضر نیستند، داخل کشور بیایند و در این تجمعات حضور پیدا کنند. آن‌ها به هیچ‌وجه حاضر نیستند کوچک‌ترین خدمتی را به مردم بکنند. آن‌ها خائن به مردم هستند.

وی اضافه کرد: آن‌ها همان منافقینی هستند که دستشان به خون مردم آغشته است و اهداف دیگری را دنبال می‌کنند. دفاع دشمنان انقلاب از تجمعات به دلیل یک مقصد بزرگ‌تر است و می‌خواهند نظام را به چالش بکشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha