جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عباسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: تنها رسالت در برابر شهادت امام جواد(ع)، گریستن و راه انداختن دستجات عزاداری نیست، بلکه باید معرفت نسبت به امام(ع) از جمله وظایفی است که باید به درستی انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ،حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، امروز در جمع مدیران و معاونان مدیریت حوزه علمیه استان قزوین ضمن تسلیت فرارسیدن شهادت حضرت امام جواد(ع)، گفت: امام جواد(ع) برای تحقق حرکت سیاسی خود ارتباطاتی را با شیعیان در سراسر عالم برقرار کردند و امام(ع) با تشکیلات خاصی با سراسر جهان تشیع ارتباط داشتند و شاهد بارز بر حضور امام در عرصه سیاست شهادت حضرت است.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: امام جواد(ع) دستگیری‌های فراوان از افراد مستضعف داشتند و در بین امامان معصوم به جواد الائمه(ع) معروف شدند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: در آن دوران مباحث فکری فراوانی مطرح بود که امام جواد(ع) در آن عرصه‌ها حضور پیدا کردند و در مناظرات، مباحث فقهی و غیرفقهی شرکت داشتند، شاگردان زیادی را پروراند که این شاگردان توانستند گره‌هایی را باز کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی اظهارکرد: دشمن تصور می کرد که چون امام جواد(ع) در سن کم به رهبری و امامت شیعیان انتخاب شده است مانند پدر نمی تواند در مناظرات و مباحثات علمی توفیق چندانی حاصل کند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین در ادامه با تسلیت درگذشت مسئول سابق قرآن و عترت حوزه استان، بیان کرد: مرحوم حجت الاسلام اصغرپور در زمان تصدی در واحد قرآنی خدمات ارزشمند و ماندگاری به طلاب و اساتید حوزه علمیه قزوین انجام داد و شاگردان برجسته ای در زمینه قرآنی پرورش و تربیت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی خاطرنشان کرد: در این ایام هم یکی از طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع) به نام احمد اصغری نیز در حین مقدمات رفتن به اردوی جهادی بود که براثر تصادف درگذشت که این دوحادثه تاسف بار را به طلاب و اساتید و خانواده آنها تسلیت عرض می کنیم.

مدیر حوزه علمیه قزوین به برنامه های تعطیلات تابستانی پرداخت و بیان کرد: باید این تعطیلات به صورت برنامه ریزی و با تدبیر انجام شود و تعطیلی زیاد مناسب نبوده و باید این تعطیلات در اختیار مدیران حوزه های علمیه قرار گیرد.

 استاد حوزه علمیه قزوین به بررسی آیین نامه ها و بخش نامه ارسالی از حوزه علمیه قم پرداخت و تصریح کرد: مدیران مدارس علمیه باید این آیین نامه های ارسالی را با همفکری معاون آموزش هرمدرسه ای به خوبی تحلیل و به مورد اجرا قرار دهند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha