سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
کد خبر: 458450
۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵
شهادت امام جواد (ع)

حوزه/ مراسم سوگواری شهادت امام جواد (ع) با حضور نماینده ولی فقیه در استان کردستان، روحانیون، مسئولان و مردم، در حسینیه بزرگ شهر سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، شب گذشته مراسم سالگرد شهادت امام جواد (ع) در حسینیه بزرگ شهر سنندج با حضور حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان، روحانیون، مسئولان و مردم برگزار شد.

در این مراسم، حجت الاسلام حسنی، از فضلای حوزه به با بیان این که رسول خدا (ص) می فرمایند که حب اهل بیت علیهم السلام برای انسان بیش از 7 اثر در زندگی دنیوی و اخروی دارد، افزود:  محبت به اهل بیت علیهم السلام در روز مرگ، حساب اخروی و ... به شفاعت شخص می آید، لذا باید با محبت و حب ائمه اطهار علیهم السلام بتوانیم در زندگی خود تحول ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید زندگی ما در مسیر سیره اهل بیت علیهم السلام باشد، عنوان داشت: این روزها مصادف با سالگرد شهادت مظلومانه شهید حججی توسط گروهک تروریستی داعش است. این شهید بزرگوار با محبتی که به اهل بیت علیهم السلام داشت، به خواسته های دنیوی پشت پا زد.

حجت الاسلام حسنی در ادامه با اشاره به برخی از مسائل روز مملکت، اظهار داشت: این روزها همگی شاهد نوساناتی در حوزه اقتصاد کشور هستیم، لذا باید برای حل این مشکلات و نوسانات انسجام خود را حفظ کنیم و سیره اهل بیت علیهم السلام را سرمشق خود قرار دهیم.

وی با اشاره به سوجودیی برخی افراد در این برهه زمانی، گفت: متاسفانه برخی در کشور در این شرایط تنها به فکر مطامع اقتصادی خود هستند و هیچ توجهی به خواسته های به حق مردم ندارند.

براساس این گزارش، در ادامه این برنامه، مراسم مداحی توسط مداح اهل بیت درویشی انجام گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha