چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
 آیت الله غیاث الدین طه محمدی

حوزه/ نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر ضرورت امام شناسی در برنامه های مذهبی، تصریح کرد: فلسفه وجودی اهل بیت(ع) اطاعت مردم از آن ها است و دوست داشتن تنها، دردی را دوا نخواهد کرد و به معنای امام شناسی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان، شب گذشته در امامزاده یحیی همدان با تاکید بر اهمیت توجه به امام زاده ها در کشور، گفت: ما برای معرفی امام زاده ها باید خیلی بیش از این ها تلاش کنیم.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان این که ما هر چه داریم از برکت جگر پاره های حضرت زهرا(س) است افزود: اگر امام زاده ها در ایران نبودند، ما الان شیعه نبودیم.

وی، امام شناسی را موضوع مهم برنامه های مذهبی دانست و گفت: انسان تا زمانی که نسبت به پیامبر(ص) و جانشین ایشان معرفت پیدا نکند، انگیزه اطاعت در او به وجود نخواهد آمد.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر ضرورت امام شناسی در برنامه های مذهبی، تصریح کرد: فلسفه وجودی اهل بیت(ع) اطاعت مردم از آن ها است و دوست داشتن تنها، دردی را دوا نخواهد کرد و به معنای امام شناسی نیست.

وی با اشاره به حدیثی از امام جواد(ع) در زمینه کرامات اهل بیت(ع)، خاطرنشان کرد: تفاوت امام معصوم با افراد عادی در این گونه موارد است که با علم خود مردم را یاری می دهند.

وی توسل به ائمه(ع) در گرفتاری ها را از ویژگی های شیعه خواند و اظهار داشت: گاهی افرادی که مسلمان هم نیستند حوائج خود را از طریق توسل به اهل بیت ما مسلمانان دریافت می کنند و این زیبنده شیعیان نیست که این بزرگوران را فراموش کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha