جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام باقر

حوزه/ حجت الاسلام رمضانی با اشاره به زمان تشکیل حکومت اسلامی و تشکیل تشیع در همان زمان گفت: عده ای به اشتباه فکر می کنند که تشیع بعد از فوت نبی مکرم اسلام(ص) تشکیل شده است اما تشیع از صدر اسلام و با پیدایش اسلام آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام  والمسلمین حسن رمضانی ظهر امروز در مراسم سالروز شهادت پیشوای پنجم شیعیان امام محمد باقر(ع) در دفتر آیت الله العظمی مکارم شیرازی بیان داشت: یکی از برجستگی های امام باقر(ع) این است که همانند امیر مؤمنان علی(ع) از دو طرف پدری و مادری، هاشمی است.
وی ادامه داد: امام باقر(ع) در کودکی واقعه کربلا را از نزدیک مشاهده کرده و دشمنان اسلام به واسطه فیض الهی نتوانستند به ایشان و پدر بزرگوارشان آسیبی وارد کنند.
حجت الاسلام  و المسلمین رمضانی با اشاره به خطبه شیوای امام باقر(ع) در مجلس یزید بیان داشت: خطبه شیوای این امام همام در جمع اسرای کربلا و در مجلس یزید سبب حیرت و رسوایی تمام حضار شد و نمایانگر حقانیت قافله کربلا بود.
این خطیب حوزوی با اشاره به حضور امام باقر(ع) در شام ابراز داشت: امام باقر(ع) سه مرتبه در شام حضور پیدا کرد، نخست در کودکی و بعد از واقعه کربلا به همراه اسرای کربلا، دوم در زمان هشام بن عبد الملک که او امام باقر(ع) و امام صادق(ع) را برای آزار و اذیت به شام دعوت کرده بود، سومین بار بنی مروان برای به قدرت رسیدن امام باقر(ع) را به شام دعوت کرده تا از وجهه ایشان استفاده سیاسی کنند.
وی در ادامه با اشاره به زمان تشکیل حکومت اسلامی و تشکیل تشیع در همان زمان ابراز داشت: عده ای به اشتباه فکر می کنند که تشیع بعد از فوت نبی مکرم اسلام(ص) تشکیل شده است اما تشیع از صدر اسلام و با پیدایش اسلام آغاز شده است.
حجت الاسلام رمضانی گفت: ائمه(ع) احیاگر تشیع و اسلام ناب محمدی بوده اند و کار اصلی اهل بیت(ع) زنده نگه داشتن فرامین و دستورات اسلام است.
وی در پایان گفت: امام باقر(ع) با فعالیت های علمی و سیاسی توانستند به خوبی جلوی حیله ستمگران و مستکبران زمان خود ایستادگی کند و در راه رسیدن به این امر مهم به شهادت رسیدند؛ امام باقر(ع) تا پایان عمر خود پاسدار تشیع بود و با وصیت سیاسی خود در آخر عمر سبب شد تا مدعیان دروغین خاندان عصمت و طهارت کنار بروند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha