پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدرسه علمیه مهدی موعود(عج)

حجت الاسلام فروتن گفت: بسیج مدرسه برای تحقق رشد اجتماعی تاسیس شده و انتظار می رود که همه با توجه به توانایی هایشان از حیث اخلاقی، علمی و بصیرتی بسیج مدرسه را کمک کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سید محمد مهدی فروتن، امروز در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی 97-98 مدرسه علمیه مهدی موعود(عج) قم، بیان داشت: رهبر معظم انقلاب در کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی می فرمایند ادیان الهی بنای بر هدایت فرد، فرد مردم را ندارند بلکه با ایجاد کردن بستر رشد هدایت جامعه را هدایت می کنند.

مسئول بسیج مدرسه علمیه مهدی موعد(عج) قم با بیان اینکه فضای مدرسه علمیه نیز یک مجموعه کوچک است ابراز داشت: در مدرسه علمیه نیز باید بستری فراهم شود تا همگان بتوانند رشد حداکثری در جمیع جهات داشته باشند.

حجت الاسلام فروتن گفت: این اتفاق یعنی ایجاد بستر مناسب برای تعلیم و تربیت زمانی می افتد که تک تک  افراد مجموعه حضور داشته و فعالیت کنند.

وی در ادامه افزود: احکام فراوانی در مورد احترام و تکریم همسایه وجود دارد و به تبع حجره نشینی و زندگی جمعی نیز دارای اینگونه احکام از حیث علمی، فرهنگی و بصیرتی وجود دارد.

مسئول بسیج مدرسه علمیه مهدی موعود(عج) ابراز داشت: ما نسبت به فضایی که زندگی می کنیم مسئول هستیم و اگر اتفاقی مفیدی در مدرسه علمیه انجام دهیم مشمول توفیقات روز افزون می شویم.

وی گفت: یکی از اساتید حوزه به ما می گفتند که رمز موفقیت من در تدریس علوم حوزوی این است که به یکی از هم کلاسی هایم کمک علمی می کردم و امروز من از برکات آن زمان استفاده می کنم.

استاد مدرسه علمیه مهدی موعود(عج) قم  خاطرنشان ساخت: اگر کسی خدمتی به حسب انجام وظیفه انجام دهد خدای تعالی نیز به او عنایت کرده و برکاتی را در زندگی آن فرد قرا می دهد.

وی در پایان گفت: بسیج مدرسه برای تحقق رشد اجتماعی تاسیس شده و انتظار می رود که همه با توجه به توانایی هایشان از حیث اخلاقی، علمی و بصیرتی بسیج مدرسه را کمک کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha