جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
گفت و گو با حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد معاون آموزش حوزه های علمیه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مهدی رستم نژاد گفت: سیر مطالعاتی و سیر منطقی دروس حوزه های علمیه یکی از محاسن این طرح به شمار می رود برای مثال در نظام آموزشی فعلی حوزه برای کتب اخلاقی، تفسیری و اعتقادی هیچ گونه سیر منطقی لحاظ نشده است اما در طرح تحول نظام آموزشی حوزه های علمیه این مساله بررسی و عملیاتی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی رستم نژاد معاون آموزش حوزه های علمیه در حاشیه برگزاری مراسم سال تحصیلی  حوزه های علمیه در مدرسه عالی دارالشفاء در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به طرح تحول نظام آموزشی حوزه های علمیه بیان داشت: ۶۵ عنوان از متون دروس حوزه های علمیه به صورت تولیدی و اصلاحی به عرصه نشر رسیده و سال گذشته این طرح در ۲۲۴ مدرسه علمیه به مرحله اجرا رسید و پیش بینی ما این است که در سال تحصیلی جدید این طرح در ۳۰۰ مدرسه علمیه در سراسر کشور اجرا شود.

وی در ادامه افزود: ما در اجرایی کردن این طرح از هیچ الزامی استفاده نکردیم و گذر زمان سبب می شود تا این طرح به صورت کامل در تمامی مدارس اجرایی شود و تا کنون معاونت آموزش از طرح تبلیغ کرده است.

معاون آموزش حوزه های علمیه گفت: اصلاح متون درسی فعالیتی است که همکاران ما همه روزه در این زمینه تلاش می کنند، زیرا اصلاح متون درسی یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب در سال های گذشته بوده است.

وی در ادامه افزود: این طرح قبل از مدیریت آیت الله اعرافی آغاز شده و موفقیت چندانی حاصل نشده بود، اما تصمیم بر این شد که از این طرح حمایت شود و الزام این طرح نیز برداشته شود و هم اکنون در مجالس رسمی از این طرح برای فراگیر شدن حمایت می شود.

 سیر منطقی دروس حوزه در طرح تحول نظام آموزشی حوزه های علمیه

حجت الاسلام والمسلمین  رستم نژاد گفت: سیر مطالعاتی و سیر منطقی دروس حوزه های علمیه یکی از محاسن این طرح به شمار می رود، برای مثال در نظام آموزشی فعلی حوزه برای کتب اخلاقی، تفسیری و اعتقادی هیچ گونه سیر منطقی لحاظ نشده است، اما در طرح تحول نظام آموزشی حوزه های علمیه این مساله بررسی  و عملیاتی شده است. 

وی در پایان با اشاره به دیگر محاسن طرح تحول نظام آموزشی حوزه های علمیه گفت: استاندارد سازی از حیث بیان اهداف دروس، قرآن محوری، روایت محوری و پژوهش محوری در متون قرار گرفته است.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha