جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آل هاشم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ترویج هیئات مذهبی و مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) را بهترین نوع امر به معروف و نهی از منکر دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت ‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌ هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، چهارشنبه شب در همایش بزرگ تشکل‌ های دینی در مصلای اعظم امام خمینی (ره) ماه محرم را فرصت بزرگ تبلیغی برای روحانیون، علما و مداحان دانست و تاکید کرد: برای نشر آموزه‌ های متعالی اسلام باید امسال دست به دست هم دهیم و برای اولین ‌بار عزاداری‌ های ماه محرم را از مساجد شروع کنیم و یا دسته ‌جات عزاداری را به مسجد ختم کنیم.

وی با گلایه از هیئت امنای برخی مساجد گفت: اینکه هیئت امنای مساجد به هیئات عزاداری میدان نمی ‌دهند باعث می‌ شود آن‌ ها به ساخت حسینیه‌ ها روی بیاورند، باید فضایی فراهم شود تا کودکان و جوانان حضور پررنگی در مساجد داشته باشند، وقتی یک نوجوان را در نمازجمعه می بینم، به وجد می آیم، باید نسل جوان را به مساجد و نماز تشویق کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه در کشور ما فرصت‌ های تبلیغی فراوان وجود دارد، افزود: در ایام فاطمیه،ایام محرم  و ماه مبارک رمضان زمینه نشر دین اسلام فراهم است، در این ایام فضای معنوی خاص بر جغرافیای شیعه حاکم است به همین خاطر باید محتواهای سازنده و اثرگذار در این ایام عرضه شود.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از مفاهیم قرآنی در مراسم عزاداری ماه محرم تصریح کرد: تبلیغ و تشویق به تدبر و فهم قرآن، بیان احکام شرعی در منبرها و طرح مسائل شرعی در جلسات از جمله وظایف خطیر روحانیون است.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر یکی از راه های کمک به دین خداست، اظهار داشت: قرآن می ‌فرماید گروهی باید امر به معروف و نهی از منکر کنند و این کار همه نیست، اما چیزی که وظیفه همه می باشد تذکر لسانی است.

امام جمعه تبریز با اشاره به حساست امربه معروف و نهی از منکر اذعان داشت: امر به معروف نهی از منکر کار کسی است که منکر و معروف را بشناسد و احتمال اثرگذاری آن ‌ها را بداند، حمایت از دین، اسلام و نظام در جایگاه خود امر به معروف است که برای همه لازم است و تبری جستن از دشمنان نظام جمهوری اسلام بهترین نوع نهی از منکر است.

وی در پایان، ترویج برنامه‌ های عزاداری اباعبدالله‌الحسین(ع) را بهترین معروف و نهی از منکر دانست و گفت: ما با روضه‌ ها و سخنرانی ‌ها می‌ خواهیم به دین اسلام کمک کنیم، اگر نهضت عاشورا هر سال پررونق‌ تر و پرشورتر از سال‌ های گذشه برگزار می‌ شود به واسطه این هیئت‌ ها و دسته‌ جات است، این هیئات عزاداری هستند که نام و یاد امام حسین(ع) را زنده نگه داشته ‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha