جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آل هاشم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تعاونی ها را گره گشای مشکلات مردم دانست و آن را مانع بی عدالتی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، عصر روز گذشته در دیدار اعضای تعاونی های برتر استان، تعاونی ها را بنگاه های اقتصادی مردم نهاد دانست و ابراز داشت: تعاونی ها با سرمایه مردم، برای مردم و با مدیریت مردم فعالیت می کنند و یکی از اساسی ترین، منطقی ترین و بنیادی ترین مسئله برای استقرار عدالت، شکل گیری تعاونی هاست.

وی، رشد اقتصادی، فقرزدایی، اشتغال مولد، یکپارچگی اجتماعی را از اهداف شکل گیری تعاونی ها عنوان و خاطرنشان کرد: کشور به اشتغالزایی مولد، تولید محصول با کیفیت همراه با بازارسازی و سوق دادن فعالیت‌ های تولیدی به سوی مردم نیاز دارد و برهمین اساس، توجه به توسعه بخش تعاون ضروری است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: تعاون با استفاده از سرمایه‌ های خرد شکل‌ می‌ گیرد و بر اساس عموم تئور‌ی ‌های اقتصادی مدرن موجود، تجمیع سرمایه از طریق جذب سرمایه‌ های خرد دارای بیشترین میزان درجه مقاومت در مقابل تکانه‌ های اقتصادی است.

وی تاکید کرد: تعاونی‌ ها به عنوان تشکل‌ های اقتصادی و اجتماعی دارای توان و ظرفیت لازم برای سازماندهی اقشار و گروه‌های مختلف مردمی در جهت ایجاد توسعه انسانی پایدار هستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به برخی موانع موفقیت تعاونی ها، ابراز داشت: برای افزایش رزق و روزی، ارتقاء نشاط و امید اجتماعی و عمل به سیره ائمه معصومین در راستای کمک به همنوعان باید کارهای اقتصادی را در قالب تعاونی ها سامان داد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم همچنین گفت: باید به جوانان کارآفرین و تعاونگران جوان که کالای با کیفیت ایرانی را در شرکت های دانش بنیان تولید می کنند افتخار کرد.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: تولید کالای با کیفیت ایرانی در گرو توجه به راهبرد اقتصادی مقاومتی است که جوانان صاحب علم و دانش در قالب تعاونی های دانش بنیان در آنها ایفای نقش می کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha