جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مریم حسن پور

حوزه/ معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد حمایت فرهنگی، معنوی و رسانه ای از خانواده طلاب و حوزویان موفق و معرفی الگوهایی در این زمینه را در توسعه ازدواج آسان و پایدار و نیز ترویج فرهنگ اسلامی و حیات طیبه مؤثر دانست.

مریم حسن پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد با اشاره به اهمیت خانواده در اسلام به عنوان مهمترین و تأثیرگذارترین نهاد اجتماعی در اسلام اظهار کرد: خداوند در سوره روم می فرماید:«وَ مِنْ آیاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ اَنْفُسِکُمْ اَزْواجاً لِتَسْکُنُوا اِلَیْها وَ جَعَلَ بَیْنَکُم مَوَدَّةً وَ رَحْمَةً اِنَّ فِی ذلِکَ لاَیاتٍ لِقَومٍ یَتَفَکَّرُونَ»از نشانه های خداست آن که آفرید برای شما همسرانی از جنس خودتان تا بدیشان آرام گیرید و میان شما دوستی و مهربانی نهاد. هر آینه در این کار برای مردمی که بیندیشند نشانه ها و عبرتهاست.

وی نامگذاری ۲۵ذی الحجه به عنوان روز بزرگداشت خانواده را به واسطه تاریخ نزول آیه مباهله «هل اتی» در واقعه پیروزی خانواده رسول الله در جریان مباهله یادآور شد و افزود: هل اتی در سوره الانسان است که پیرامون موضوع خانواده و استحکام پایه‌های آن، در شان اهل بیت پیامبر(ص) نازل شده و تفاسیر زیادی در مورد این آیه وجود دارد.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد با تأکید بر اینکه خانواده از مهمترین و اثرگذارترین نهاد های تربیتی در پروراندن سرمایه‌های انسانی است؛ بیان کرد: در دين اسلام هدف از تشكيل خانواده ،تأمين كردن نيازهاي مادی، عاطفي، روحي، و از همه مهمتر نیاز معنوی انسان براي رسيدن به آرامش و سكون است.

حسن پور اضافه کرد: با انجام و در نظر گرفتن فرامین دینی اسلام در مورد خانواده، می‌توان زمینه سلامت خانوادگی و سعادت و جاودانگی خانواده را فراهم نمود و در واقع لازمه رسیدن به این اهداف، توجه جدی به خانواده، ارتباط بین اعضای خانواده و انجام وظایف  محیط خانواده به بهترین نحو  است .

وی اضافه کرد: بی شک حمایت فرهنگی، معنوی و رسانه ای از خانواده طلاب، اساتید و کارکنان حوزه های علمیه خواهران استان در زمینه های مختلف و نیز معرفی الگوهای برتر از حیات طیبه به زوج های جوان نقش مهم و تأثیرگذاری در رویکرد جوانان به ازدواج آسان و پایدار و اعتلای فرهنگ اسلامی جامعه دارد .

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha