پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام یعقوبی - آئین تودیع و معارفه استاندار خراسان شمالی

حوزه/ امام جمعه بجنورد با انتقاد از استفاده هیئات مذهبی از برخی لوازم ازجمله طبل‌های بزرگ، گفت: هیئت‌ها نباید با استفاده از این گونه وسایل، محتوای عزاداری را فدای قالب آن کرده و هدف عزاداری را تحت‌الشعاع قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در جمع مسئولان هیئات مذهبی در بجنورد، با اشاره به ارزش والای هیئت‌داری، اظهار کرد: هیئت‌داری و عزاداری برای امام حسین(ع) مقام بالایی بوده و باید قدر این موقعیت را بدانیم.

وی خطاب به مسئولان هیئات مذهبی گفت: افراد زیادی هستند که می‌خواهند در این راه خدمت بی‌منت داشته باشند، اما توفیق پیدا نمی‌کنند و اکنون که مردم شما را به‌عنوان مسئول هیئت مذهبی انتخاب کرده‌اند، باید این مسئولیت خطیر را قدر دانسته و خودتان را بپایید.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: مسئولان هیئات مذهبی رأس جمع عاشقان اهل‌بیت(ع) هستند و باید در این راه از همه هیئتی‌ها چند قدم جلوتر باشند، در غیر این صورت مسئولیت آن‌ها زیر سؤال است.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: مسئولیت هیئت مذهبی بسیار خطیر و بزرگ بوده و نباید به ریا و نام آلوده شود، به همین دلیل لازم است فعالیت‌های هیئتی به حساب خدا و اهل‌بیت(ع) گذاشته شود تا در روز قیامت که اعمال ما جوابگو نیست بتوانیم از ذخیره اعمال صالح خود استفاده کرده و سربلند شویم.

وی با بیان این‌که باید هیئات مذهبی در استفاده از طبل‌ها دقت کنند، افزود: عزاداری‌ها نباید با مواردی که اهل‌بیت راضی نیستند مخلوط شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: نمونه بارز این موارد استفاده از انواع و اقسام طبل‌های بزرگ و کوچک است که صدای آن‌ها جلوی رسیدن پیام اشعار مداحان به مخاطبان را می‌گیرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: هیئت‌ها نباید با استفاده از طبل‌های بزرگ محتوای عزاداری را فدای قالب آن کرده و هدف عزاداری را تحت‌الشعاع قرار دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha