پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام نوفرستی

حوزه/ حجت الاسلام نوفرستی گفت: در عصر غیبت نهضت های مختلفی که مشاهده می کنید برگرفته از نهضت عاشورا است، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز نمونه ای از این نهضت ها هستند که به برکت خون شهدا و رهبری امام خمینی (ره) به پیروزی رسید که اگر این گونه نمی شد، امروز از اسلام هیچ اثری نمی ماند.

به گزارش خبرنگار «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی، نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی در هفتمین روز خاک سپاری شهید احمد علی لکزایی ضمن تسلیت ماه محرم و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، اظهار کرد: در هفته دفاع مقدس قرار داریم، هفته ای که یاد آور ایثار و رشادت‌ها و یادآور مقاومت دلیر مردان ایران زمین در مقابل جبهه کفر است.

وی ادامه داد: در این ایام به طور خاص یاد و خاطره شهید لکزایی که ۳۳ سال قبل در جبهه های نبرد حق علیه باطل به درجه رفیع شهادت نائل آمد را نیز گرامی می داریم.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان به اینکه شهدا همیشه زنده اند، تصریح کرد: روح مطهر شهید لکزایی در سال ۸۴ تشییع شد و حال پس از ۳۳ سال نیز پلاک و قسمتی از استخوان های بدنش برگشت و طی هفته گذشته در بیرجند به خاک سپرده شد.

حجت الاسلام نوفرستی با اشاره به حادثه اهواز خاطرنشان کرد: حادثه غم انگیز اهواز که جمعی از مردم، کودکان و نظامیان شهید و مجروح شدند را به محضر مقام عظمای ولایت و ملت شهید پرور ایران تسلیت عرض می کنیم.

وی ادامه داد: اسلام در دامان خود شخصیت هایی را پرورش می دهد که حاضرند با جان و مال خود با خدا معامله کنند.

مسئول  نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی با اشاره به خلوص نیت در کارها تاکید کرد: در واقعه عاشورا نیز مشاهده می کنیم که هر کسی لیاقت همراهی امام حسین (ع) را ندارد، مگر آنهایی که در همه آزمایش ها و وقایع کربلا پیروز و موفق شدند.

حجت الاسلام نوفرستی با بیان گسترش کفر و ظلم در جوامع، عنوان کرد: در آن شرایط باید حجت خدا قیام می کرد و مسیر نورانی حق را به بشر معرفی می کرد تا آن جائیکه نجات دین خدا و نجات امت فراهم شود.

وی ادامه داد: امام حسین (ع) می دانست که در کربلا به شهادت خواهد رسید، اما قیام کرد، چراکه مومن است و در این گونه شرایط باید جان فشانی کند، امام حسین(ع) با جان فشانی و قیامش مسیر نورانی حق را به مومنان و پیروان خود نشان داد.

مسئول  نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی تصریح کرد: در عصر غیبت نهضت های مختلفی که مشاهده می کنید برگرفته از نهضت عاشورا است، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز نمونه ای از این نهضت ها هستند که به برکت خون شهدا و رهبری امام خمینی (ره) به پیروزی رسید که اگر این گونه نمی شد، امروز از اسلام هیچ اثری نمی ماند.

حجت الاسلام نوفرستی ادامه داد: ثمره الگو گرفتن از نهضت عاشورا پیروزی انقلاب اسلامی ایران است و در تمام پیام ها و اندیشه های امام خمینی(ره) این معنا وجود دارد که نهضت ما بر گرفته از ائمه و عاشورا است.

وی با بیان اینکه باید ادامه دهنده ی راه شهدا باشیم، خاطرنشان کرد: مردم ایران به برکت تعهد و امانت بر عهد و پیمان خود مانده اند و در نتیجه شاهد پیروزی انقلاب بودیم، پیام و گفتمانی که از شهدا مانده و هم اکنون در قالب وصیت نامه به ما منتقل می شود پیام نهضت قیام امام حسین(ع) است.

مسئول  نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی با اشاره به ارادت رزمندگان اسلام به ائمه اطهار(ع) در عملیات ها، بیان کرد: عشق به امام حسین(ع) و الگو گرفتن از نهضت این امام به رزمندگان ما قوت و نیروی کار می داد.

حجت الاسلام نوفرستی با اشاره به جریانات اتفاق افتاده در اهواز، تصریح کرد: این حرکت از نظر نظامی بسیار کوچک است، اما باید توان اطلاعاتی خود را بالا ببریم.

انتهای پیام/ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha