شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام میرکتولی

حوزه/ دبیر مجمع عالی تفسیر قرآن کریم گفت: در خواست هایی از شیعیان هند و لبنان برای برگزاری دوره های تفسیر به این مجمع رسیده و بنا است این دوره ها در این کشورها برگزار شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین میر کتولی عصر امروز در افتتاحیه سال تحصیلی مرکز تخصصی مجمع عالی تفسیر قرآن که در مدرسه مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی در قم برگزار شد، با بیان این که مسئله آموزش در جهان مسئله بسیار مهم و ویژه است و به همین دلیل آموزش اهمیت ویژه ای دارد،گفت: آموزش دارای اقسامی چون عمومی ،تخصصی و خاص است،  در هر علمی باید بایسته های از بخش علم را دراختیار مردم گذاشت؛ اما درکنار آن لازم است افرادی به صورت تخصصی بدانند هر علمی برای چه چیزی است و چه ضرورت های دارد.

استاد حوزه علمیه  اظهارداشت: ازبین کارشناسان و دانش آموختگان بعضی افراد، قابلیت بیشتر برای دریافت آموزش خاص دارند و به همین دلیل لازم است برای نشر هر موضوعی این افرراد به مرحله تخصصی خاص برسند.

 دبیر مجمع عالی تفسیر قرآن کریم گفت: این مجمع از 10 سال قبل فعالیت خود را آغاز کار کرده و توانسته در  بخش عمومی آثار و برکات خوبی از خود به یادگار بگذارد. دربخش تخصصی نیز حدود 10 سال می گذرد و دانش آموختگانی پذیرفته شدند و به صورت تخصصی مشغول آموزش تفسیر شدند.

استاد حوزه با بیان اینکه سیاست مجمع تفسیر درکنار آموزش، مهارت افزایی دانش آموختگان است، اظهارداشت: از دیگر فعالیت این مجمع، برگزاری آموزش تفسیر به صورت 3 ساله بلند مدت، 2 ساله میان مدت و یک ساله پودمانی است.

حجت الاسلام والمسلمین میرکتولی گفت: این مجمع موفق شده است در کنار دوره 10 ساله برای دانش آموختگان ،دوره های میان مدت برای دانش آموختگان المصطفی و حتی خواهران هم برگزار کند.

دبیر مجمع عالی تفسیر قرآن کریم افزود: یکی دیگر از برنامه های این مجمع برگزاری دوره کوتاه مدت تفسیر برای  مراکز و نهادهای مختلف در شهرستانها است. برای این افراد نیز دوره یک ماه تفسیر برگزار شده است.

استاد حوزه اظهارداشت: اعضای مجمع تفسیر در سفری که به حوزه علمیه نجف و دیدار با مراجع مطرح نجف داشتند، اهمیت کار را شرح دادند و موفق شدند کرسی های درس تفسیر رادر موضوعات خانواده و سایر موارد در حرم مطهر حضرت علی(ع) برگزار کنند و همین مسئله باعث شور و شوق فراوان برای فعالیت بهتر برگزاری کرسی تفسیر در حوزه علمیه نجف شده است.

حجت الاسلام والمسلمین میر کتولی گفت: در خواست هایی از شیعیان هند و لبنان برای برگزاری دوره های تفسیر به این مجمع رسیده و بنا است این دوره ها در این کشورها هم برگزار شود.

دبیر مجمع عالی تفسیر قرآن کریم افزود: یکی دیگر از فعالیت اعزام 160 نفر از مفسیرین به داخل و خارج کشور درماه مبارک رمضان بوده است.

استاد حوزه اظهارداشت: ازدیگر فعالیتها، تولید 60 برنامه رسانه ای در بخش تفسیر در ماه مبارک رمضان  و 10 برنامه در ماه محرم از سوی مفسرین بود.

حجت الاسلام والمسلمین میر کتولی گفت: روزهای سختی را حوزه های علمیه در پیش داریم که از جمله آن سخن های مطرح شده در مورد سکولار بودن است، این سخن باعث تلخی دلسوزان حوزه شده است اما برگزاری کرسی های متعدد در حوزه تفسیر پاسخ خوبی به این سخنان است.

 دبیر مجمع عالی تفسیر قرآن کریم افزود: برگزار کرسی هایی متعدد تفسیر در داخل و خارج کشور  نشان دهنده این حقیقت است که حوزه در حال رشد است.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha