پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام نصیرایی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی گفت: باید در فضاهای آموزشی از جمله حوزه ها و دانشگاه ها، مسئله دفاع مقدس به صورت جدی به عنوان یک متن تدریسی تعریف شود تا برای جوانان ما قابل درک باشد

حجت الاسلام مجید نصیرایی مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، با بیان معنای دفاع مقدس گفت: در جنگ تحمیلی به حریم نظام اسلامی تجاوز کردند و ما برای دفاع از حریم شخصی خود در برابر تهاجم دشمن ایستادگی کردیم.

وی، دفاع مقدس را گنجینه نهفته انقلاب دانست و افزود: ما اگر بتوانیم از این گنجی که در اختیارمان قرار داده شده به درستی استفاده کنیم، می توانیم بیشتر مشکلاتمان را در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی حل کنیم.
 

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی با اشاره به معرفی دفاع مقدس در قالب های هنری، تصریح کرد: ما باید در قالب هنر و رسانه دفاع مقدس را به جامعه معرفی کنیم تا نحوه انتقال مفاهیم نظام به نسل امروز صورت بگیرد.
 

حجت الاسلام نصیرایی در ادامه افزود: مسئولینی که امروز امور کارها در دستشان است، باید آموزه های دفاع مقدس را در مقام عمل به اجرا در بیاورند، چراکه نسل امروز ما توجه ویژه ای به اعمال مسئولین جامعه دارند.
 

وی تاکید کرد: باید در فضاهای آموزشی از جمله حوزه ها و دانشگاه ها، مسئله دفاع مقدس به صورت جدی به عنوان یک متن تدریسی تعریف شود تا برای جوانان ما قابل درک باشد.


مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی با اشاره به دشمنی دیرینه ی استکبار با انقلاب، خاطرنشان کرد: این دشمنی ها بین دو جبهه حق و باطل است که در کنار هم نمی توان تعریفی از این دو مقوله داشت.


حجت الاسلام نصیرایی با اشاره به شباهت ها و تفاوت جنگ تحمیلی و جنگ اقتصادی امروز جامعه، گفت: همانطور که در جنگ تحمیلی تمام ابر قدرت های دنیا صف آرایی کردند و در برابر ما ایستادند، اکنون نیز همین شرایط در جنگ اقتصادی حکم فرماست.


وی افزود: امروز قدرت انقلاب اسلامی به گونه ای شده است که استکبار باید با چند جبهه در برابر ما بایستد و ما نباید منتظر این باشیم که کسی از بیرون بیاید دست ما را بگیرد تا از این مشکل اقتصادی که داریم رهایی پیدا کنیم، بلکه باید همانند 8 سال دفاع مقدس با استفاده از نیروهای با استعداد و انگیزه ی جوانان از این برهه حساس کشور عبور کنیم.
 

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی با اشاره به نقش روحانیت در دفاع مقدس عنوان کرد: در دفاع مقدس آنچه که باعث می شد رزمندگان از خودگذشتگی و ایثار کنند در وهله ی اول قدرت ایمان بوده است و در وهله بعد حوزه و روحانیت مهمترین عامل ایجاد ایمان و اراده بین مردم بودند.


حجت الاسلام نصیرایی مطرح کرد: روحانیون بالاترین نسبت درصد شهادت را بین گروه های مختلف داشته اند، که این نشان دهنده نقش پررنگ روحانیون در عرصه های مختلف در جامعه اسلامی بوده است.


وی با بیان تخریب چهره روحانیت در جوامع اسلامی تصریح کرد: امروز دشمن سعی بر ضربه زدن به جامعه ی روحانیت را دارد تا با بی اعتبار کردن حوزه در بین مردم روزنه نفوذ خود به دامنه ی نظام را هموار تر کند.
 

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی با اشاره به نقش رسانه ها خاطرنشان کرد: رسانه ها باید بیشتر به کارهای جهادی و بدون مزد و منتی که جامعه روحانیت انجام می دهد، بپردازند تا مردم ما بدانند که جامعه روحانیت با عوام در یک جبهه هستند و راه آنان جدا از هم نیست.

انتهای پیام/ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha