پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌الاسلام حسینی سبزواری

حوزه/ جامعه ما باید با تفکری الهی با الگوبرداری از حضرت زینب (س) قدم در رسیدن به ظهور بردارد و این مسئله فقط در مسیر هیئت که کلاس انسان‌سازی است محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام سید محسن حسینی سبزواری شب گذشته در مراسم دهه سوم عزاداری امام حسین(ع) در مسجد حضرت فاطمه(س) پردیسان بیان داشت: برای فراهم شدن مسئله ظهور حضرت ولیعصر(عج) باید دنبال‌رو ولایت باشیم.

وی تصریح کرد: آیا با جمکران رفتن و برگزاری دعاهای ندبه به ما منتظر ظهور می‌گویند؟، هیئت باید منتظران واقعی ظهور منجی عالم بشریت را تربیت کنند و خودسازی در این مسیر نخستین گام است.

این خطیب توانمند گفت: واقعه کربلا فقط مربوط به مردان جنگی نبود، در کاروان امام حسین(ع) پیر و جوان و فرزند و حتی زنان نیز حضور داشتند، برای ظهور همه باید خود را آماده کنند.

وی افزود: حضرت زینب(س) واقعه کربلا را زیبایی محض بیان می‌کند ولی دشمنان امام حسین(ع) این واقعه را سرگذشتی بد می‌دانند و این فرق بین تفکر الهی و تفکر غیر الهی است.

حجت‌الاسلام حسینی سبزواری اظهار داشت: جامعه ما باید با تفکری الهی با الگوبرداری از حضرت زینب(س) قدم دررسیدن به ظهور بردارد و این مسئله فقط در مسیر هیئت که کلاس انسان‌سازی است محقق می‌شود.

وی ادامه داد: عده‌ای خرج‌های کلان خود را درزمینهٔ تجمل‌گرایی و اسراف نمی‌بینند ولی به هیئت‌ها خرده می‌گیرند و می‌گویند چقدر عزاداری!.

وی در پایان گفت: هیئت کلاس انسان‌سازی است، اگر ما در گام نخست خود را ساختیم و بعد خانواده خود و اطرافیانمان را تربیت کردیم دیگر جامعه دچار مشکلات اخلاقی نخواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha