سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام مختار کرمی ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با تاکید بر این که ضرورت رعایت قوانین و مقررات عراق باید به زائران یادآوری شود، گفت: پرهیز از تفرقه‌افکنی، ایجاد درگیری‌های تعمدی بین مردم و موارد این چنینی باید به مردم گوشزد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام مختار کرمی، صبح امروز در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های دینی و مذهبی کردستان که در سالن کوثر برگزار شد، اظهار داشت: همه موظفیم که از سیره نبوی و دستاوردهای امام و رهبری دفاع و حراست کنیم و میراث‌دار انقلاب اسلامی باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه دشمن برای ضربه زدن به فرهنگ عاشورا در تلاشند، افزود: فرهنگ عاشورا با فرهنگ مردم ما عجین شده، ولی شبهاتی که توسط دشمنان ایجاد می‌شود باید شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی شود.

وی با بیان این که از افتخارات ما این است که موضوع محرّم موضوعی مردمی است، ادامه داد: میلیاردها تومان در ایام تاسوعا و عاشورا در سطح کشور هزینه می‌شود که همه‌ی این هزینه‌ها با عشق و علاقه انجام می‌گیرد و هیچ الزامی برای آن در کار نیست و باید تقویت شوند.

حجت‌الاسلام کرمی، شاخص‌ترین برنامه محرّم امسال را مراسم عزاداری حسینیه سنندج برشمرد و یادآور شد: این جلسه به لحاظ سخنرانی و روضه‌خوانی مطابق با شاخص‌های دینی بود که با کیفیت و بدون آسیب برگزار شد.

وی بیان کرد: امسال در عزاداری‌های ایام محرم کمترین آسیب را نسبت به سال‌های قبل شاهد بودیم گرچه نقاط ضعفی را شاهد بودیم اما نقاط قوت بیشتر بود.

وی با تقدیر از حضور جوانان در هیئت های مذهبی و منراسم عزاداری ایام محرم خاطرنشان کرد: از کارهای سخت و مهمی که امسال انجام گرفت تجمیع هیات های مذهبی بود به گونه‌ای که با وجود ثبت بیش از ۶۰۰ هیئت مذهبی در کردستان هیات های یاد شده در ۲۱۰ هیات تجمیع شدند تا مراسم عزاداری ایام محرم مطلوب‌تر از سال‌های قبل برگزار شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان سیاستگذاری در اجرای برنامه‌های دینی و مذهبی را اصلی‌ترین وظیفه ستاد شئون استان کردستان عنوان کرد و بیان داشت: نباید اجازه دهیم افراد غیرمتخصص برای برنامه‌های ملی و مذهبی تصمیم بگیرند.

حجت‌الاسلام کرمی همچنین با اشاره به درپیش بودن ایام اربعین حسینی اضافه کرد: همه ادیان با هدف همبستگی مراسمی دارند، اما اربعین حسینی مراسمی مردمی است و با اجتماع بزرگ مردمی در جریان است که باید تقویت شود و همچنان مردمی باقی بماند.

وی خواستار تقویت فرهنگ عاشورا و اربعین حسینی توسط ستاد شئون استان شد و گفت: بی‌شک دشمنان به دنبال تضعیف فرهنگ عاشورایی و اعتقادات ما هستند و گاهی در برابر مسئله اربعین سکوت می‌کنند و گاهی دروغ تحویل مردم می‌دهند که باید مردم را از این توطئه‌ها آگاه کرد.

وی همچنین به فضای مجازی اشاره کرد و گفت: این فضا نیز می‌تواند فرصتی برای پاسخگویی به شبهات مردم به‌ویژه جوانان باشد و مسوولان باید از این فرصت استفاده کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با بیان اینکه دشمنان در تلاشند از هر طریقی مردم را از اسلام دور کنند، افزود: عده‌ای با ایجاد خرافه و پخش شایعات در خصوص ماه صفر که هیچ مستند شرعی ندارد مردم را نسبت به ماه صفر بدبین کرده‌اند و مردم تصور می‌کنند که رفتن به سفر و یا انجام کار خیر در این ماه گناه است؛ بنابراین باید برای مقابله با خرافات که کار بسیار سختی است، گام برداشت.

حجت‌الاسلام کرمی با اشاره به آمار میلیونی شرکت کنندگان در پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی، گفت: سال گذشته دو میلیون و ۴۸۴ هزار نفر از ایران در این مراسم شرکت کردند که ۳۸۰ هزار نفر با برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های قبلی در خانه عراقی‌ها اسکان یافتند.

وی افزود: توصیه می‌شود که مردم به حضور در این مراسم عظیم مردمی تشویق و ترغیب شوند تا بتوانند در این مراسم معنوی حضور یابند.

وی عنوان کرد: با وجود تبلیغات منفی که علیه ایران مبنی بر اینکه ایرانیان همه مراسم و برنامه‌ها را به دست گرفته‌اند، انجام می‌گیرد باید گفت ایرانیان تنها ۱۰ درصد خدمات اربعین را عهده‌دار هستند و سال گذشته ۱۶ میلیون غذا از سوی ایرانی‌ها پخت شد که در قبال افراد شرکت کننده از کشورهای مختلف رقم بزرگی نیست و این نشان می‌دهد که عراقی‌ها بیشترین نقش را در برگزاری مراسم اربعین حسینی دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با تاکید بر اینکه ضرورت رعایت قوانین و مقررات عراق باید به زائران یادآوری شود، افزود: پرهیز از تفرقه‌افکنی، ایجاد درگیری‌های تعمدی بین مردم و موارد این چنینی باید به مردم گوشزد شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha