جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری

حوزه/ بعضی عوامل استکبار به دنبال این هستند در اربعین جنگ فرقه ای، مذهبی، اغتشاش و ایجاد آشوب و فتنه راه بیندازند تا اجازه ندهند این تمدن بزرگ جهان شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری ظهر امروز در نشستی که با موضوع «اربعین و جایگاه آن در جغرافیای سیاسی شیعه» که در مدرسه علمیه معصومیه(س) قم برگزار شد، گفت: در صد سال اخیر  دنیا متأثر از دو انقلاب کبیر فرانسه و روسیه بود. این دو انقلاب به تمدن شرقی و غربی منتهی شد و اکثر کشورهای دنیا زیر چتر نظام شرقی یا غربی  قرار گرفتند.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه با بیان اینکه دنیای اسلام، در دو الی سه قرن در غیبت تمدنی در مقام نظر و عمل قرار داشت افزود: آخرین وضعیتی  که در آن قرار داریم، این است که قدرت شرق دچار شکست شد و جهان غرب هم از حالت تک قطبی خارج و تبدیل به بحرانهای عمیق در موضوعات معرفتی، سیاسی و... شده است.

وی عنوان کرد: در این میان دنیای اسلام با افول دو قدرت شرق و غرب درمنطقه غرب آسیا، تبدیل به قدرت برتر سیاسی شده است.اگر چه دارای ضعف هایی درابعاد  فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است، اما در بعُد سیاسی و علمی به عنوان قدرت برتر در منطقه آسیا شناخته شده است. 

مدیر عامل خبرگزاری حوزه اظهار داشت: با همه این احوالات دنیای اسلام از نظر تمدنِ نوین اسلامی در آغاز و ابتداء راه قرار دارد. اما این دورانی که اسم آن را آغاز تمدن اسلامی قرار دادیم، قابل  توجه است، بشر امروز از سایر مکاتب و تمدنها خسته و رنجور شده و به دنبال تمدن و مکتب جدید است که  بتواند زندگیش را هدایت  و سامان دهد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری گفت: بشر امروز دنبال تمدنی است که دارای ویژگی هایی چون اجتماع عدالت و پیشرفت، اجتماع دنیای درون و بیرون، اجتماع مقام نظر و عمل، اجتماع و حکومت، اجتماع بین انسانیت و خدا است.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه بابیان اینکه جایگاه اربعین در این تمدن کجا است، افزود: امروز در شرایطی قرار داریم که دنیا نیاز به اربعین دارد و حتی موضوع اربعین در بین مردم دنیا عجیب و غریب، اتفاق خاص، اتفاق فرا ادیانی و فرا مذهبی، اتفاق چند ده میلیون، اتفاق مردمی، انسانی، اخلاقی، به صورت راهپیمایی عظیم، اتفاق خلاقیت، اجتماع هدفمند با شعار خاص( الامام الحسین یجمعنا) و حادثه اثر گذار و تاریخ ساز است.

وی عنوان کرد: اربعین از نگاه بشر، تمدنی است که با ویژگی های خاص توانسته مذاهب و ادیان مختلف را درکنار هم جمع کند و مردم دنیا دنبال این تمدن می گردند که درجمهوری اسلامی ایجاد و محقق شده است.

مدیر عامل خبرگزاری حوزه اظهار داشت: اربعین مکتب تمدنی است که توانسته در افق فرا مذهبی و فرا ادیانی یک اتفاق بزرگ چند ده میلیونی راهپیمایی را رقم بزند و چون این اربعین اتفاق بزرگ است که در مکتب مهدویت ایجاد شده به همین دلیل تمام سعی دنیای استکبار این است جلوی رسانه ای شدن این تمدن بزرگ را بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری گفت: براساس اطلاعات رسیده، بعضی عوامل استکبار به دنبال این هستند در اربعین جنگ فرقه ای، مذهبی، جنگ حوزه علمیه قم و نجف، دزدی، اغتشاش و ایجاد آشوب وفتنه راه بیندازند تا اجازه ندهند این تمدن بزرگ جهان شود.

مدیر مسئول هفته نامه افق حوزه افزود: در این اربعین طلاب و مبلغین رسالت های مهمی دارند که از جمله آن پاسخ گویی به شبهات،، سؤالات، تبلیغ اربعین، اطلاع رسانی و انتقال حرکت عظیم جهانی اربعین به سایر مردم است.

313/۴۰

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha