شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تبلیغ دین در مناطق محروم

​حوزه/ معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت حضرت ولیعصر (عج) بیجار: کار تبلیغ در مناطق محروم و دور افتاده برای هر روحانی مبلغ سخت و طاقت فرساست، ولی آموزش مسایل دینی و شریعت اسلام این سختی را به لذت و افتخار تبدیل می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام حمید بهرامپور صبح امروز در جمع طلاب مبلغ شهرستان بیجار اظهار داشت: تبلیغ امری مقدس است که سالیان سال پیامبران الهی این وظیفه خطیر و معنوی را به بهترین نحو ممکن انجام داده اند.

معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت حضرت ولیعصر(عج) بیجار با اشاره به اینکه تبلیغ در راه دین خدا اجری بس بزرگ و غیرقابل وصف دارد، گفت: امروز شما مبلغان دینی به عنوان هادیان و راهنمایان دین رسول خدا و ائمه اطهار علیهم السلام در جامعه شناخته می شود، لذا باید شان و جایگاه یک روحانی مبلغ را رعایت کنید.

این استاد حوزوی با تاکید بر اینکه مبلغین چشم داشتی به مادیات ندارند و برای اشاعه دین خدا و ترویج خوبی ها در جامعه تلاش می کنند، گفت: بسیاری از مبلغین به روستاها و مناطق محروم هجرت می کنند که دارای کمترین امکانات اولیه است، ولی با این وجود، وظیفه خود می دانند که دین خدا و دستورات اسلام را به مردم بیاموزند.

حجت الاسلام بهرامپور در ادامه با اشاره به اینکه کار تبلیغ، امری طاقت فرسا و سخت است، اظهار داشت: کار تبلیغ در مناطق محروم و دور افتاده برای هر روحانی مبلغ سخت و طاقت فرساست، ولی آموزش مسائل دینی و شریعت اسلام این سختی را به لذت و افتخار تبدیل می کند.

معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت حضرت ولیعصر(عج) بیجار بیان کرد: مبلغینی که در روستاها و شهرهای محروم مشغول انجام وظیفه تبلیغی خود هستند، کمترین دستمزدها و حقوقها را دریافت می کنند و در مقابل بیشترین خدمات دینی و معنوی را به جامعه اسلامی ارائه می دهند که این امر در نزد خداوند متعال از اجری بسیار بالا برخوردار است.

وی تاکید کرد: یکی دیگر از سختی های مبلغین در روستاها و مناطق محروم، دور بودن از کانون گرم خانواده است، با این حال مبلغین، ترویج دین اسلام را بر حضور در محفل خانواده خود ترجیح می کند که این خود جهاد اکبر است و بی شک خداوند اجر این مهم را به روحانی و طلبه مبلغ خواهد داد.

حجت الاسلام بهرامپور در ادامه سخنان خود تاکید کرد: از مسئولان حوزوی درخواست داریم برای تبلیغ بهتر و کارآمدتر، مبلغین در روستاها و مناطق محروم و دورافتاده کردستان را بیشتر از پیش حمایت کنند.

معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت حضرت ولیعصر(عج) بیجار گفت: به جز مشکلاتی که مبلغین دارند، برخی از مصائب نیز گریبانگیر آنان است. مردم مناطق دورافتاده و روستایی، انتظار دارند که پاسخگوی مشکلات آنها باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha