پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام علی شکری سمنان

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه اجتماع اربعین حسینی دانشگاه عظیم فرهنگی است، احترام مردم عراق به‌عنوان میزبان باید به‌صورت ویژه رعایت شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی سمنان، حجت‌الاسلام علی شکری، در جمع متصدیان و خادمان موکب‌های اربعین استان سمنان در حاشیه نشست ستاد اربعین و کمیته فرهنگی این ستاد، ضمن بیان اینکه اهمیت برگزاری مراسم اربعین حسینی (ع) بر هیچ‌کس پوشیده نیست چرا این راهپیمایی، بزرگ‌ترین گردهمایی مذهبی محسوب می‌شود، اظهار داشت: معتقد هستیم که زیارت اربعین نشانه افراد مؤمن است و کسانی که پایداری‌شان در راه شهادت و مصیبت اباعبدالله (ع) بیش از سایر افراد محسوب می‌شود چراکه در اربعین شرکت و به ساحت مقدس این امام بزرگوار ادای احترام می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان بابیان اینکه خدمت‌رسانی به زائران نیز دارای اهمیتی بسزا است که موکب داران از اجر معنوی آن به‌خوبی برخوردار می‌شوند، تصریح کرد: هرچقدر معرفت مسلمانان نسبت به اهل‌بیت (ع) و سالار شهیدان بیشتر باشد به همان میزان کیفیت عزاداری‌ها مطلوب‌تر خواهد بود.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد اربعین استان سمنان خطاب به مداحان و مسئولان موکب‌ها، خاطرنشان کرد: کربلا یک دانشگاه عظیم است که شاگردان آن نه‌تنها شیعیان آن زمان، بلکه تمام شیعیان در طول تاریخ‌اند و شما پیر غلامان نیز در نقش معلمانی دلسوز در ترویج این واقعه در جامعه می‌کوشید که این امر ستودنی است.

وی بابیان اینکه گرامیداشت وزنده نگه‌داشتن اربعین سالار شهیدان حضرت حسین بن علی (ع) در میان شیعیان آن حضرت از اهمیت و ارزش ویژه‌ای برخوردار است، تأکید کرد: اربعین فرصتی است تا ما به جوانانمان نیز حب اهل‌بیت (ع) را بیاموزیم.

حجت‌الاسلام شکری بیان داشت: شاید مهم‌ترین پیام اربعین این باشد که انسان خود را برای سفر آخرت آماده کند آن‌هم با کوله باری سبک، چراکه انسان هرچه کوله بارش سنگین‌تر باشد سخت‌تر حرکت می‌کند.

وی در دیگر بخش سخنان خود، ضمن بیان اینکه در پیاده‌روی اربعین همه باهم متحد و یکپارچه بوده و فرقی ندارد که از چه قومیت، رنگ و نژادی هستند و در طول این سفر همه در کنار هم زندگی می‌کنند، بیان کرد: موکب داران می‌بایست تمام تلاش خود را برای خدمت بیشتر به زائرین پیاده اربعین حسینی انجام دهند چراکه خادمان دستگاه امام حسین (ع)، انسان‌هایی بزرگ و مایه مباهات جامعه هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان همچنین خواستار تقویت هماهنگی بین‌بخشی برای اطلاع‌رسانی مطلوب و آموزش همگانی، رعایت مباحث بهداشتی و خصوصاً مسائل زیست‌محیطی در راستای استفاده از ظروف یک‌بارمصرف و ... شد و تصریح کرد: باید از تمام ظرفیت دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی در آموزش سفر اربعین استفاده شود تا زائران درباره نحوه مراقبت‌های لازم در سفر آشنایی کامل داشته باشند.

وی از موکب داران خواست تا زائران را نسبت به مراقبت از اموال خود راهنمایی کنند و تصریح کرد: احترام به مردم عراق به‌عنوان میزبان باید به‌صورت ویژه رعایت شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha