جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حسین مومنی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مومنی گفت: پیاده روی اربعین در واقع زمینه ساز اتصال قیام سرخ حسینی به ظهور سبز مهدوی است، به این معنا که این پیاده روی زمینه معرفی اباعبدالله الحسین (ع) به جهانیان را فراهم می کند.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی در  گفت وگو با خبرنگارخبرگزاری «حوزه» در اصفهان، در آستانه اربعین حسینی و اعزام کاروان هایی از مبلغین و روحانیون دراین ایام، اظهار کرد: یکی از سنت های شیعه پیاده روی اربعین است که در طول قرن ها شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در سال های اخیر با عنایت رهبر معظم انقلاب مردم ایران استقبال بسیار خوبی از این پیاده روی داشته اند، افزود: در این حماسه عظیم حسینی ما شاهدیم میلیون ها نفر از انسان های عاشق از سراسر جهان در پیاده روی اربعین حاضر می شوند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان  عنوان کرد: پیاده روی اربعین نماد از شعائر دینی است، موکدا بیان می شود که برای دیدن  عظمت اسلام باید در منا و عرفات حاضر باشید و حضور حجاج را در منا و عرفات شاهد باشید و برای دیدن عظمت تشیع  باید در اربعین حاضر باشید و پیاده روی اربعین را ببینید.

وی اذعان کرد: امروزه جمعیت پیاده روی اربعین به مراتب از حجاج بیت الله الحرام بیشتر است، این کار تبلیغی از جهت تعظیم شعائر کار خوبی است، اما نباید به این حد بسنده کنیم.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: پیاده روی اربعین در واقع زمینه ساز اتصال قیام سرخ حسینی به ظهور سبز مهدوی است، به این معنا که این پیاده روی زمینه معرفی اباعبدالله الحسین(ع) به جهانیان را فراهم می کند.

وی با اشاره به اینکه وقتی که مردم دنیا سیدالشهدا(ع) را شناختند و با آموزه های حسینی آشنا شدند، پس از آن دنیا به سمت فراهم شدن شرایط برای ظهور منجی حرکت می کند، بیان کرد: اگر سیدالشهدا(ع)، سید آزادگان و سید عدالت خواهان جهان هستند، مسلما مردمی که با این آموزه آشنا می شوند به دنبال شخصی هستند که سید آزادگان در عصر ما باشد و بتواند اهداف اباعبدالله الحسین(ع) را در دنیا پیاده کند.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی با تاکید براینکه زمانی که امام زمان(عج) ظهور کردند خود را به واسطه امام حسین(ع) معرفی می کنند، «من فرزند همان حسینی هستم که به واسطه این اهداف قیام کرد، » پس شناخت بیشتر نسبت به معارف سیدالشهدا(ع) در اربعین می تواند زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) باشد .

وی در توضیح وظیفه مبلغین در پیاده روی اربعین خاطرنشان کرد:  آنچه که در پیاده روی برای مبلغین مهم است، توجه  به آموزه های اسلامی است، که این حرکت را از حرکت شعاری و نمادی فراتر ببریم.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان عنوان کرد: مبلغین سعی کنند تاثیرگذاری این حماسه عظیم را بیشتر کنند، چرا که  مردم وقتی در چنین مراسمی شرکت می کنند ممکن است متوجه این تاثیرگذاری معنوی نباشند، لذا مبلغان وظیفه  دارند به مردم متذکر شوند که این زیارت، پیاده روی و قدم زدن ها با قدم زدن ها، پیاده روی ها و حرکت های دیگر بسیار متفاوت است.

وی اضافه کرد: مبلغین اهداف قیام سیدالشهدا(ع) را تبیین کنند تا در حد شعار و نماد باقی نماند و بتوانیم تاثیرگذاری این جریان را ببینیم.

حجت الاسلام مومنی یادآور شد:  مبلغین روح تعبد، دینداری و روح پایبندی به اصول اسلامی که از اهداف سیدالشهدا(ع) بوده را در بین زائران اباعبدالله(ع) به کمال مطلوب برسانند، چرا که اگر دینداری تقویت نشود، مسلما ما به اهداف خود نرسیده ایم.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha