پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام نبئی

حوزه/ رئیس بنیاد غدیرخراسان‎‌جنوبی با بیان این‌که اربعین بهترین فرصت برای تبلیغ وحدت است، گفت: راهپیمایی اربعین نمایش قدرت جهان اسلام و بزرگ‌ترین عامل معرفی تشیع و نهضت حسینی به جهانیان است که باید قدر دانسته شود.

حجت الاسلام هادی نبئی رئیس بنیاد غدیر خراسان‎‌جنوبی در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی، اظهار کرد: همایش پیاده‌روی اربعین بزرگ‌ترین نمایش وحدت مسلمانان جهان به ویژه شیعیان دنیا است که به اجتماع بیش از ۲۰ میلیون نفر می‌رسد.

وی افزود: حضور نزدیک به ۲ میلیون نفر از مسلمانان در موسوم حج در گذشته بزرگ‌ترین تجمع مسلمانان محسوب می شد، که در این چند سال حرکت ۲۰ میلیونی مسلمانان به نمایش قدرت و عظمتی تبدیل شده که سبب تعجب و حیرت همگان شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خوسف تصریح کرد: اربعین حسینی، نمایشی بی‌همتا از شور و شعور اسلامی است که می‌تواند علاوه بر درمان دردهای جهان اسلام عاملی برای معرفی بیشتر اسلام در جهان باشد، چرا که مردم جهان کنجکاو می‌شوند تا بدانند چرا تمامی مسلمانان برای این همایش عظیم گردهم جمع می‌شوند.

حجت الاسلام نبئی خاطرنشان کرد: راهپیمایی بزرگ اربعین طومار داعش و هم‌پیمانانش را پیچید و سبب خنثی کردن نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان علیه شیعیان شد.

وی با بیان این‌که آمریکا و ایادی آنها به دنبال ایجاد تفرقه بین مسلمانان جهان هستند، تاکید کرد: آنچه مسلم می باشد، آن است که اگر وحدت کلمه به معنی واقعی بین مسلمانان در منطقه ایجاد شود، دنیا به طرف اسلام هجوم می آورد.

رئیس بنیاد بین‌المللی غدیر خراسان‎‌جنوبی عنوان کرد: پیاده‌روی اربعین فقط یک راهپیمایی ساده نیست، بلکه این رویداد اعتقادی و فرهنگی نمایش قدرت و عظمت جهان اسلام است.

حجت‌الاسلام نبئی ادامه داد: راهپیمایی اربعین نمایش قدرت جهان اسلام و بزرگ‌ترین عامل معرفی تشیع و نهضت حسینی به جهانیان است که بایستی قدر دانسته شود.

وی با اشاره به این نکته که شیعیان گنج بزرگی به نام امام حسین(ع) و واقعه عاشورا دارند، بیان کرد: راهپیمایی روز اربعین به منزله عینیت یافتن فرهنگ عاشورا و اهداف قیام اباعبدالله الحسین(ع) در عاشورای حسینی است.

رئیس بنیاد غدیر خراسان‌جنوبی اضافه کرد: بایستی مراسم اربعین حسینی بسیار هوشمندانه انعکاس داده شود تا مردم با سلوک این امام بزرگوار(ع)آشنا شوند و رویکرد رسانه‌ای استکبار را که مدت‌هاست بر حول اسلام‌هراسی می چرخد، بی اثر کنند.

حجت الاسلام نبئی کمرنگ کردن اربعین حسینی را، از بزرگ‌ترین اهداف استکبار برشمرد و افزود: رهبر معظم انقلاب توصیه فراوانی به این سفر عظیم دارند و در جایی فرموده‌اند که "پیاده روی اربعین نماد علاقه‌مندی به اهل بیت(ع) است و خوشا به حال کسانی که در حال پیاده روی هستند و به زیارت اربعین خواهند رسید و آن زیارت خوش مضمون روز اربعین را خطاب به حضرت خواهند خواند."

وی اربعین را بهترین فرصت برای تبلیغ وحدت دانست و ابراز کرد: امروزه جای بسی افتخار است که شاهد بسیاری از طلاب و روحانیون در میان زائرین اربعین حسینی هستیم و روحانیون و طلاب علوم دینی، بایستی از فرصت تبلیغی اربعین نهایت استفاده را بکنند و غفلت نورزند.

رئیس بنیاد بین‌المللی غدیر خراسان‌جنوبی با بیان این مهم که همواره حضور روحانیون در همه عرصه‌های اجتماع نقش‌آفرین و تاثیرگذار بوده، گفت: پاسخگویی به شبهات دینی، یکی دیگر از رسالت‌های بزرگ روحانیون است که در سفر اربعین باید با حساسیت بیشتری مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام نبئی با اشاره به این‌که با عنایت خداوند چندین مرتبه تاکنون عازم زیارت امام حسین(ع) شده‌ام، تصریح کرد: اولین سفر بنده در سال 1382 و به صورت پیاده بود که هیچ‌گاه آن را فراموش نمی‌کنم.

وی از احیاء دین، به عنوان بزرگ‌ترین فلسفه قیام عاشورا یاد کرد و افزود: عشق به خدا، توسل به سیدالشهدا(ع)، ایثار و از خودگذشتگی، مهمان‌نوازی و خدمت به مردم از مهمترین برکات سفر اربعین هستند که همواره باید مورد توجه قرار گیرند.

انتهای پیام/ا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha