پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام موسوی

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین گفت: امروز با توجه به گستردگی مدارس علمیه و طلاب باید برنامه های زیربنایی و ابتکارات جدید در زمینه تهذیب در مدارس علمیه انجام شود، چرا که روش های سنتی در زمینه تهذیب امروز جوابگو نیست .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام سید مصطفی موسوی در جمع مدیران مدارس علمیه استان قزوین، گفت: با توجه به این که تهذیب و تربیت باید روح حاکم بر تمامی برنامه ها و خون جاری در همه بخش های حوزه باشد، ضروری است به شکل منسجم تر و نظام مندتری به این امر اهتمام داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی مدارس علمیه و فراوانی طلاب از یک سو و بروز و شیوع برخی آسیب ها و مشکلات اخلاقی و تربیتی در جامعه از سوی دیگر، مسلماً امروزه روش های سنتی گذشته برای پیشبرد اهداف و برنامه های تهذیبی و تربیتی حوزه کفایت نمی کند.

معاون جدید تهذیب حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: برای اینکه حوزه بتواند رسالت اصلی خود را در خصوص تربیت طلاب فاضل، مؤمن، مهذب و انقلابی انجام دهد، باید به موازات برنامه آموزشی، برنامه جامعی نیز در بخش تهذیبی و تربیتی ارائه کند.

وی عنوان کرد: بررسی سیر تربیتی و اخلاقی حوزه های علمیه نیز نشان می دهد که تربیت مداری و اهتمام به امر تهذیب نفس و خودسازی، اساس و زیربنای تمامی اهداف و برنامه های علمی آن بوده است..

حجت الاسلام موسوی بر همکاری وهمدلی سایر مدیران مدارس علمیه با بخش تهذیب حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: باید از امروز در زمینه تهذیب حوزه علمیه قزوین همکاری نزدیکی داشته باشیم و این بخش را بتوانیم به جایگاه اصلی خود برسانیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha