سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تصاویر/ دومین همایش ملی سیره امام رضا (ع) آموزه ها و کارکردها

حوزه/ پژوهشگر حوزه نسب‌شناسی اظهار داشت: فعالیت در حوزه نسب‌شناسی برای غیر اهل علم بادم شیر بازی کردن است، رهبر معظم انقلاب نسبت به یک کتاب بی‌مایه دستور می‌دهند که سریع جمع‌آوری شود و این مسئله نشانه از اهمیت علم نسب‌شناسی را دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، سید علی موسوی پژوهشگر حوزه نسب‌شناسی کرانه‌های جنوبی خلیج‌فارس و جبال زاگرس امروز در دومین نشست دومین همایش علمی «سیره امام رضا (ع) آموزه‌ها و کارکردها» با عنوان «جایگاه و نقش سادات رضوی ایران در احیای فرهنگ اهل‌بیت(ع)»که در سالن همایش‌های پژوهشگاه مطالعات تقریبی در قم برگزار شد با اشاره به اهمیت مسئله نسب‌شناسی بیان داشت: از علما، فضلا، محققان، پژوهشگران، پژوهشگاه‌ها این درخواست رادارم که به داد سیادت برسید.

 وی تصریح کرد: با این عنوان نیروهای کم‌مایه علمی و کسانی که تجربه کافی ندارند و کسانی در علم انساب علم ندارند، قلم‌فرسایی نکنند در علم‌هایی همچون تاریخ هیچ عیبی رخ نمی‌دهد؛ اما این مسئله خط قرمز مهمی است.

این پژوهشگر حوزه نسب‌شناسی اظهار داشت: فعالیت در حوزه نسب‌شناسی برای غیر اهل علم بادم شیر بازی کردن است، رهبر معظم انقلاب نسبت به یک کتاب بی‌مایه دستور می‌دهند که سریع جمع‌آوری شود و این مسئله نشانه از اهمیت علم نسب‌شناسی را دارد.

وی افزود: من با سرمایه شخصی به هند، کشمیر، سوریه، لبنان، عراق، عربستان و کشورهای دیگری رفته و حاصل کارهای میدانی و کتابخانه‌ای‌ام تبدیل به یک سری لوح‌هایی شده که در این زمینه یعنی معرفی سادات و امامزادگان تبدیل‌شده است.

موسوی گفت: کرانه جنوبی خلیج‌فارس و دامنه شمال شرق و غرب سلسله جبال زاگرس شامل استان‌های اصفهان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، فارس، بوشهر کهگیلویه و بویر احمد از مجموع 8500 بقعه در کشورها تعداد 30 هزار بقعه در استان‌های فوق‌الذکر و بیش از 50 بقعه منتصب به امام علی ابن موسی‌الرضا (ع) هستند.

وی در پایان مطرح کرد: در حوزه جنوب کشور و شهر کهگیلویه و بویر احمد، بیشترین خاندان سادات رضوی و سادات در حال زندگی هستند و دارای علمای برجسته‌ای هستند و متأسفانه هیچ محققی این امامزادگان را مورد بررسی قرار نداده‌اند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha