جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم

حوزه/ جامعه به وقف به عنوان زیباترین نوع خدمت رسانی و چشمه همیشه جاری و احسان ماندگار نیازمند است.

به گزارش خبرنگار خبرگزای«حوزه»، حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم سه شنبه شب درهمایش یاوران وقف که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، اظهار داشت: این همایش در هفته وقف و به منظور تجلیل از مفاخر قرانی و خادمان امام زادگان برگزار شده است.

وی گفت: از ارزنده ترین و زیباترین آموزه های اسلام و قرآن همین آموزه خدمت رسانی در عرصه های مادی و معنوی به نیازمندان و اقشار مختلف جامعه اسلامی است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم زیبا ترین نوع خدمت رسانی را خدماتی دانست که مصداق باقیات صالحات اند و خاطرنشان کرد: انسانی که موفق به انجام عمل باقی صالح می شود و وقفی را انجام می دهد هم در ارتقا و تکامل روحانی و معنوی خود و هم در تکامل جامعه نقشی ایفا می نماید.

وی با بیان اینکه سنت حسنه وقف ریشه در روح لطیف انسانی دارد افزود: عمل وقف آنچنان  توسط نبی اکرم(ص) عظمت پیدا کرد و بزرگ شمرده شد که خود حضرت و تمام بزرگان تربیت یافته دست حضرت همگی به این سنت عمل کردند.

جامعه به وقف نیازمند است

حجت الاسلام حسینی مقدم تصریح کرد: حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(ص) از زیباترین موقوفات دنیای اسلام را به یادگار گذاشتند و هنوز آثار ان وجود دارد؛ راز ماندگاری انسان عمل کردن به سنت حسنه وقف است.

وی با اشاره به اینکه جامعه به وقف به عنوان زیباترین نوع خدمت رسانی و چشمه همیشه جاری و احسان ماندگار نیازمند است گفت: جامعه باید به سمتی برود که هر فردی افتخار ثبت یک وقف به نام خود را بر جا بگذارد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه قم خبر داد برای حمایت از تولید علم و فناوری بنیاد یاوران وقف علم و فناوری با بزرگان دانشگاهی تشکیل شد و هم چنین یک مجموعه قرانی در کنار حرم شاه سید علی(ع) برای توسعه فعالیت های قرآنی و ارتقای آن ها با مشارکت مردم و استفاده از ظرفیت وقف جمعی احداث خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha