پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام جواد جاسمی رئیس اوقاف و امور خیریه ناحیه یک کرمانشاه

حوزه/ رئیس اوقاف و امور خیریه ناحیه یک کرمانشاه با اشاره به اینکه آیات متعددی در خصوص وقف وجود دارد، از عموم مردم مومن و اهل خیر خواست تا در سنت حسنه وقف سهیم باشند.

حجت الاسلام جواد جاسمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه با تمسک به آيه ۲۰ سوره مبارکه مزمل«وَمَا تُقَدِّمُوا لِأَنفُسِكُم مِّنْ خَیْرٍ تَجِدُوهُ عِندَ اللَّهِ هُوَ خَیْرًا وَأَعْظَمَ أَجْرًا» و هر عمل نیک برای آخرت خود پیش فرستید (پاداش)آن را البته نزد خدا بیابید و آن اجر و ثواب آخرت(که بهشت ابد است، از متاع دنیا) بسی بهتر و بزرگتر است، گفت: وقف سیره رسول خدا(ص) و اهل بیت(ع) و اولین واقف جهان اسلام پیامبر گرامی(ص) بوده که موقوفاتی را ایجاد کردند.

وی با اشاره به موقوفات پیامبر عظیم الشأن(ص)که حضرت زهرا(س) متولی آن بود، افزود: موقوفات امام علی(ع) هم شامل وقف بیش از 100(یا 170) حلقه چاه، چشمه‌های بی‌شمار، وقف نخلستان‌ها و کشتزارهای متعدد، وقف خانه، وقف مسجد و مانند آن است.

رئیس اوقاف و امور خیریه ناحیه یک کرمانشاه با استناد به حدیث نبوی(ص) که فرمودند: «وقتی فرزند آدم بمیرد عمل و کردارش منقطع می‌شود، مگر سه کار؛ 1. فرزند صالحی داشته باشد که برایش دعا و استغفار نماید. 2. کتاب و دانشی از خود بجا بگذارد که دیگران از آن استفاده ببرند. 3. «صدقه‏ جاریه که پس از مرگش باقی باشد و مورد استفاده مردم قرار گیرد، اظهار کرد: کلام پیامبر(ص) چراغ روشنی در تاریکی های دنیا و آخرت است که با انجام وقف محقق می گردد.

وی در ادامه با بیان اینکه سنت وقف در سیره و سنت حضرات معصومین(ع) جهت احیاء دین اسلام و استفاده بندگان خدا جاری بوده، ابراز داشت: در قرون گذشته وقف های فراوانی در ملل اسلامی بوجود آمده که موجب بقاء و دوام جوامع علمی خصوصا حوزه های علمیه گردیده است.

رئیس اوقاف و امور خیریه ناحیه یک کرمانشاه با اشاره به اینکه آیات متعددی در خصوص وقف وجود دارد، اظهار کرد: آیه 20 سوره مزمل، مصداق اَتم وقف و صدقه جاریه است.

حجت الاسلام جاسمی با اشاره به اینکه در ادیان و مذاهب مختلف وقف هایی وجود دارد که همگی برگرفته از دین مبین اسلام است، گفت: وقف در اسلام با توجه به نیت واقفین که نشأت گرفته از اصل دین می باشد از وسعت بيشتر و اهداف بالاتری برخوردار است.

رئیس اوقاف و امور خیریه ناحیه یک کرمانشاه در پایان ضمن طلب مغفرت برای تمامی واقفین خیر اندیش، از عموم مردم مومن و اهل خیر خواست تا در سنت حسنه وقف سهیم باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • افشین IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    0 0
    سلام.. بی شک وقف از اعمال پسندیده ای است که از گذشتگان به یادگار مانده و از سوی بزرگان دین بر این امر تاکید شده.... از متولیان و کارکنان محترم اداره ی اوقاف ناحیه یک کرمانشاه که با زحمت و خدمت در این مکان مقدس شرف حضور را دارند... خواهشمند م که در رسیدگی به پرونده های اجارات.. با کوشش و پشتکار و بدون غرض وار سر لطف و مرحمت تلاش بیشتری داشته.. ودر این اوضاع اقتصادی نسبت به ملت که خود نیز جزئی از آنند.. با انصاف و مرحمت برخورد نمایند... باشد که دوباره فرهنگ وقف و گذشت در جامعه همچون نیم قرن گذشته رونق یابد... نه اینکه با برخورد نامناسب و عجولانه.. موجب دلزدگی دیگران و ارباب رجوع شویم.... با تشکر.