شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام حسن منتظری

​حوزه/ مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: در دین اسلام بر سنت حسنه وقف توجه و تاکید بسیار فراوانی شده است، زیرا نهادینه شدن سنت وقف کمک شایانی به اقتصاد جامعه اسلامی می کند به همین منظور اسلام برای ارتقا سطح کیفی زندگی مسلمانان بر جاری بودن سنت وقف در جامعه تاکید فراوان دارد.

حجت الاسلام حسن منتظری در حاشیه همایش استانی «یاوران وقف» در امامزاده پیرمحمد شهر سنندج، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» اظهار داشت: حرکت در مسیر دین و معنویت همیشه مایه خوشبختی انسان می شود، لذا تمامی انبیا الهی برای این امر ظهور کرده اند.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با اشاره به اینکه اسلام در بحث امور خیر و عام المنفعه دستورات و برنامه های مدون بسیاری دارد، گفت: دین اسلام برای تمام شئونات زندگی بشر برنامه و دستورالعمل دارد و باید گفت که اسلام اکمل دین هاست، یعنی کامل ترین دین خداوند بر روی زمین.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود با اشاره به جایگاه والای سنت وقف در نزد خداوند متعال، افزود: همه ادیان الهی برای ارتقای بینش و معنویت جامعه دستورالعمل هایی دارند که سنت وقف یکی از آنهاست. این سنت حسنه در تمام ادیان الهی وجود دارد، البته تفاوت هایی جزیی در نحوه انجام وجود دارد، ولی در بحث کلان مشترک هستند.

وی تاکید کرد: اما در دین اسلام بر سنت حسنه وقف توجه و تاکید بسیار فراوانی شده، زیرا نهادینه شدن سنت وقف کمک شایانی به اقتصاد جامعه اسلامی می کند به همین منظور اسلام برای ارتقا سطح کیفی زندگی مسلمانان بر جاری بودن سنت وقف در جامعه تاکید فراوان دارد.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: خداوند متعال نیز بر این سنت تاکید فراوان دارد و بیش از 75 مرتبه کلمه وقف و انفاق در قرآن کریم بیان شده و این نشان از اهمیت این سنت حسنه در جامعه انسانی دارد.

حجت الاسلام منتظری افزود: یکی از ویژگی های بارز وقف این است که حسنات آن برای واقفین حتی پس از مرگ خیر بازهم باقی می ماند که این امری بسیار ارزشمند است و در اصل باید گفت که واقف برای آخرت و دنیای دیگر خود سرمایه گذاری بزرگی می کند.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور اظهار داشت: لذا همه وظیفه داریم در حفاظت و نگهداری از موقوفات تلاش کنیم و اجازه ندهیم که حقوق آنها خدایی ناکرده تضییع شود و یا اینکه منابع حاصل از آن خارج از خواسته واقف هزینه شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha